Plan unowocześnienia kolei w Polsce
PKP Intercity aktualizuje swoją strategię do roku 2030 i zamierza wydać 27 mld zł na unowocześnianie kolei.
Polacy chcą korzystać z transportu kolejowego, co potwierdzają liczby – podkreśla Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
– Gdyby nie pandemia, dzisiaj zapewne mówilibyśmy o kolejnym rekordowym 2021 roku – ocenia minister infrastruktury.
Rekordowym roku, jeśli chodzi o liczbę pasażerów korzystających z polskiej kolei. Program podjęty przez obóz rządzący miał dać Polakom komfortową i bezpieczną kolej.
– To dobry czas dla kolei i świetlane perspektywy – mówi Krzysztof Mamiński, prezes PKP SA.
Z odwagą w przyszłość pomagają patrzeć środki, jakie PKP Intercity zamierza inwestować w kolej. Spółka zaktualizowała swoją strategię do roku 2030, z której wynika, że na inwestycje wyda więcej o 8 mld zł – wskazuje Maciej Małecki, wiceminister aktywów państwowych.
– Nakłady na inwestycje i rozwój polskiej kolei zostają zwiększone do 27 mld zł – tłumaczy wicemin. Maciej Małecki.
Ponad 24 mld zł zostaną przeznaczone na zakup nowoczesnego taboru. Do roku 2030 PKP Intercity zamierza kupić ponad 900 nowych i zmodernizować 1500 wagonów. Plany inwestycyjne uzupełniają nowoczesne lokomotywy i nowe elektryczne zespoły trakcyjne.
– Do roku 2030 standardem na polskich torach będzie podróż z prędkością co najmniej 200 km/h. Najniższa prędkość to 160 km/h – zapewnia wiceminister aktywów państwowych.
Między dużymi miastami pociągi będą poruszać się z prędkością nawet 250 km/h.
– Nie musimy mieć kompleksów i nie będziemy mieli kompleksów – informuje min. Andrzej Adamczyk.
Do roku 2030 PKP Intercity planuje podwoić liczbę rocznie obsługiwanych pasażerów. Dziś to prawie 50 mln, a w planach jest ich 90 mln.
TV Trwam News