PGG walczy z nieuczciwymi pośrednikami
Polacy coraz chętniej kupują węgiel za pośrednictwem sklepu PGG, ale napotykają problemy. Polska Grupa Górnicza próbuje wyjść naprzeciw oczekiwaniom Polaków i blokuje nieuczciwe praktyki zakupowe węgla w sklepie internetowym.
Polska Grupa Górnicza oferuje węgiel w e-sklepie dwa razy w tygodniu: we wtorki i czwartki. W czasie popołudniowych sesji zakupowych, w ciągu jednej sekundy notuje się ponad 100 tys. prób połączenia z serwerem sklepu. Przedsiębiorstwo przestrzega, by klienci nie udostępniali swoich danych i nie korzystali z oferty pośredników próbujących – jak ocenia spółka – wyłudzać pieniądze w zamian za rzekome ułatwienie zakupów w sklepie internetowym.
„W szczególności przestrzegamy naszych klientów, by w żadnym wypadku nie udostępniali komukolwiek danych personalnych i bankowych, których używa się do sfinalizowania transakcji w e-sklepie” – mówi Tomasz Głogowski, rzecznik PGG.
Rzecznik PGG przekazał również, że przedsiębiorstwo blokuje nieuczciwe praktyki.
„Na bieżąco kontrolujemy działanie systemów ochrony sklepu i reagujemy na wszystkie wykryte nieprawidłowości transakcji noszące znamiona automatyzacji zakupów” – podkreśla rzecznik PGG.
Jak informuje spółka, po każdej sesji firma weryfikuje zrealizowane zakupy. Informacje o podejrzanych transakcjach przekazywane są organom ścigania. W ocenie informatyków z PGG, przy obecnych zabezpieczeniach żaden – opisywany ostatnio w mediach – mechanizm tzw. zakupu przez pośrednika nie może zadziałać. Jest to więc strata pieniędzy dla tych osób, które będą chciały, ułatwić sobie procedurę zakupu węgla.
TV Trwam News