fot. flickr.com

Nowy most między Polską a Niemcami

Kolejarze otworzą jutro nowy most między Polską a Niemcami na Nysie Łużyckiej. Jak informuje „Dziennik Gazeta Prawna”, nowe połączenie z naszymi zachodnimi sąsiadami to jedno z szeregu inwestycji planowanych przez PKP.

Do końca 2023 r. Polskie Linie Kolejowe na inwestycje przygraniczne i usprawnienie połączeń z Czechami, Ukrainą i Litwą mają przeznaczyć ponad 5 mld zł.

Leszek Miętek, przewodniczący Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych,  podkreślił, że modernizacja umożliwi większą liczbę połączeń w ruchu granicznym.

– Jeśli chodzi o wzmocnienie infrastruktury na granicach, to odbieramy bardzo pozytywnie. Liczymy na to, że te inwestycje uruchomią większą ilość pociągów w ruchu granicznym i otworzą „okienko na świat” dla polskich kolei, które, mam nadzieję, wejdą z ekspansją również na rynki sąsiednie, żeby nie było tylko tak, że po otwarciu rynków przewozów towarowych, a w tej chwili już czwarty pakiet kolejowy. Otwarcie, już za kilka lat, ruchu pasażerskiego ma przejawiać się tylko tym, że  do nas się wjeżdża i robi biznes na terenie Polski. Mam nadzieję, że te inwestycje pozwolą polskim przewoźnikom na ekspansję na tamtych rynkach – zaznaczył Leszek Miętek.

Przewodniczący Leszek Miętek dodał, że wszystkie inwestycje infrastrukturalne muszą iść w parze z kompleksową reformą polskiej kolei.

PKP PLK ogłosiło już przetarg na projekt i modernizację leżącej przy granicy z Ukrainą stacji w podkarpackiej Medyce. Prace ruszą też przy granicy m.in. z Litwą, Czechami i Rosją.

Zmodernizowana zostanie stacja graniczna z Litwą w Trakiszkach, a udrażniane będą podstawowe tzw. szlaki wywozowe z Górnego Śląska łączące Polskę z Czechami i Słowacją.

RIRM

drukuj