fot. PAP/Mateusz Marek

Nowe lokomotywy dla PKP Intercity

PKP Intercity inwestuje w tabor. Spółka kupiła 30 nowoczesnych lokomotyw Griffin. Polska firma Newag z Nowego Sącza wyprodukowała je w 11 miesięcy.

PKP systematycznie i konsekwentnie zmienia polską kolej. Zmienia na coraz bardziej nowoczesną i komfortową dla podróżujących – mówi Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A.

– 30 lat nie było takiego zamówienia, które zostało bardzo dobrze zrealizowane w Polsce – wskazuje Krzysztof Mamiński.

29 maja 2018 roku PKP intercity podpisało umowę na 20 lokomotyw Griffin. Później umowa została rozszerzona o kolejnych 10 maszyn – mówi Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

– W sumie powstał kontrakt na poziomie 550 mln zł realizowanych ze środków spółki, ale również przy wsparciu środków europejskich  – tłumaczy Andrzej Bittel.

30 najnowocześniejszych lokomotyw jest już  gotowych.  W rekordowym tempie wyprodukowała je polska firma Newag z Nowego Sącza.

– W Ministerstwie Aktywów Państwowych przywiązujemy bardzo dużą wagę  do tego, żeby spółki Skarbu Państwa patrzyły szeroko nie tylko przez pryzmat doraźnych zakupów, doraźnych inwestycji, ale szerzej, przez pryzmat całej gospodarki – zaznacza Maciej Małecki, wiceminister aktywów państwowych.

Nowe lokomotywy nie tylko osiągają prędkość do 160 km/h, ale wpisują się także w kampanię „Kupuj polskie produkty”.

– W DNA kolejarzy patriotyzm gospodarczy jest bardzo głęboko zapisany. Kolejarze udowadniają to swoją codzienną służbą – mówi Andrzej Bittel.

Zakup lokomotyw to część planu inwestycji w tabor PKP Intercity. W jego ramach mają zostać zmodernizowane tradycyjne wagony oraz zakupione nowe.

TV Trwam News

drukuj