NFZ uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu
Działa już utworzona przez Narodowy Fundusz Zdrowia platforma, która pozwala na uzyskanie profesjonalnej pomocy medycznej w dni wolne i święta.
Niemal każdy z nas potrzebował pomocy lekarskiej w nocy lub w dni wolne od pracy, gdy przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej są nieczynne. Teraz otrzymanie takiego wsparcia jest łatwiejsze niż dotychczas. Dodatkowo bez wychodzenia z domu. [czytaj więcej]
Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 137 200, można otrzymać niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych w weekendy oraz święta.
☎️ Teleplatforma Pierwszego Kontaktu #TPK od #NFZ – Twoja pomoc medyczna w godzinach wieczornych, w weekendy i święta.
📲 800 137 200 ➡️ jeden, bezpłatny numer dla całej Polski.
❓ Jak to działa? SPRAWDŹ ⤵️https://t.co/nttEWiVFZx
ℹ️ ZADZWOŃ w sytuacji [szczegóły poniżej] ⤵️ pic.twitter.com/o7wrrCqExU
— Narodowy Fundusz Zdrowia (@NFZ_GOV_PL) June 3, 2021
Lekarz lub położna może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Jeżeli będzie taka potrzeba, medyk zaleci wizytę stacjonarną u lekarza rodzinnego lub w skrajnych przypadkach wezwanie karetki.
– NFZ uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu, która wspomaga dotychczas funkcjonujący – i cały czas działający – system nocnej świątecznej pomocy lekarskiej i pielęgniarskiej. Teleplatforma działa po godzinach pracy podstawowej opieki zdrowotnej, czyli w dni robocze od 18.00 do 8.00 dnia następnego, a w dni wolne i święta całodobowo od 8.00 do 8.00 dnia następnego – mówi Barabra Nawrocka, rzecznik Kujawsko-Pomorskiego Oddziału NFZ.
Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w czterech językach.
Połączenie jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski. Platforma jest przeznaczona wyłącznie dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju.
Zuzanna Dąbrowska/RIRM