fot. Szymon Cieślar

Muzeum Auschwitz interweniowało ws. informacji o „polskim obozie koncentracyjnym”

Po interwencji Muzeum Auschwitz niektóre amerykańskie serwisy skorygowały podaną przez siebie informację o „polskim obozie koncentracyjnym”. Pojawiła się ona m.in. w CNN, która relacjonowała wizytę brytyjskiej pary książęcej w b. niemieckim obozie Stutthof.

Muzeum Auschwitz przypomniało na Twitterze, że obóz koncentracyjny Stutthof był obozem nazistowskim i zwróciło się do amerykańskich mediów, które napisały o „polskim obozie koncentracyjnym”, o korektę tej nieprawidłowej informacji. Podały ją m.in. USA TODAY, CNN, Daily Mirror i Daily Mail. Dzięki interwencji muzeum serwisy CNN, USA TODAY i Daily Mail poprawiły błędny wpis.

Muzeum Auschwitz od ubiegłego roku udostępnia na swojej stronie internetowej aplikację „Remember”, służącą do eliminowania z tekstów takich pojęć jak „polskie obozy śmierci” lub „polskie obozy koncentracyjne”.

Program wyszukuje w tekście błędną frazę i proponuje właściwe sformułowanie. „Remember” działa podobnie jak korektor tekstu, odnajdując w nim sformułowania takie jak „polski obóz śmierci” czy „polski obóz koncentracyjny”. Zaznacza je jako nieprawdziwe i proponuje użycie innego, właściwego historycznie terminu. Aplikacja jest dostępna do pobrania na stronie Muzeum Auschwitz.

Para książęca Cambridge Kate i William odbyła wizytę w b. niemieckim obozie koncentracyjnym Stutthof, gdzie zwiedzili m.in. barak mieszkalny, krematorium i komorę gazową. Brytyjscy goście spotkali się także z pięcioma b. więźniami obozu, w tym dwoma Anglikami.

PAP/RIRM

drukuj