fot. Biuro poselskie pos. Marka Gróbarczyka

M. Gróbarczyk w Radiu Maryja: Jest bardzo dyskusyjne czy nowy rząd będzie chciał kontynuować zadania związane z przemysłem stoczniowym

W świetle zmiany, która miałaby nastąpić w zakresie rządu, a przede wszystkim polityki związanej z przemysłem stoczniowym, jest bardzo mocno dyskusyjne czy nowy rząd będzie chciał kontynuować to zadanie, bo przecież – jak wiemy – to największy dramat stoczniowy rozegrał się właśnie za Donalda Tuska, który w 2008 roku zlikwidował stocznie – powiedział Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. gospodarki wodą oraz inwestycji w gospodarce morskiej i wodnej, w audycji „Aktualności dnia” na antenie Radia Maryja.

W Gdańskiej Stoczni „Remontowa” im. J. Piłsudskiego S.A. odbyło się wodowanie promu Ro-Pax o numerze budowy 101. Jest to jeden z trzech promów budowanych dla spółki Polskie Promy.

Przede wszystkim jest to inwestycja, która ma służyć odnowieniu floty dla polskich armatorów. Polska Żegluga Morska i Polska Żegluga Bałtycka powołały specjalną spółkę Promy Polskie, która właśnie dla nich buduje promy w Gdańskiej Stoczni „Remontowa”. Te promy oczywiście powstają tylko i wyłącznie dzięki wsparciu rządowemu. Miliard złotych, które zostało przekazane na realizację tej inwestycji, przede wszystkim ma za zadanie odbudowę przemysłu stoczniowego, ale także wsparcie polskich armatorów w ruchu promowym (…). To jest niezwykle istotne w procesie umacniania się naszych armatorów na Morzu Bałtyckim w niezwykle trudnych, konkurencyjnych warunkach – zaznaczył Marek Gróbarczyk.

Jak zwrócił uwagę wiceminister, cały proces budowy promów odbywa się w polskiej stoczni.

Budowane są promy nie w Chinach, nie w niemieckich stoczniach, ale właśnie w polskiej stoczni przy wykorzystaniu polskiej myśli technologicznej i – jak to stwierdził prezes Gdańskiej Stoczni Remontowa – jest to pierwszy od 30 lat tak zaawansowany technologicznie prom, który jest budowany przy wykorzystaniu przede wszystkim polskiej myśli technologicznej z użyciem najnowocześniejszych urządzeń, które są stosowane na całym świecie – dodał.

https://twitter.com/marekgrobarczyk/status/1719316198851019101

Jak przypomniał gość Radia Maryja, umowa jest podpisana na cztery promy.

Pierwsze dwa są na linii produkcyjnej. W tym tygodniu został zwodowany gotowy pierwszy kadłub. Równolegle jest montowany drugi prom, który za chwile wejdzie na dok – wyjaśnił.

Marek Gróbarczyk powiedział z nadzieją, że te działania będą kontynuowane przez stocznię, ale i przez przyszły rząd.

W świetle zmiany, która miałby nastąpić w zakresie rządu, a przede wszystkim polityki związanej z przemysłem stoczniowym, jest bardzo mocno dyskusyjne czy nowy rząd będzie chciał kontynuować to zadanie, bo przecież – jak wiemy – to największy dramat stoczniowy rozegrał się właśnie za Donalda Tuska, który w 2008 roku zlikwidował stocznie – wskazał.

W październiku w Świnoujściu rozpoczęła się budowa portu offshorowego. To terminal instalacyjny, dzięki któremu stawiane będą morskie turbiny wiatrowe [czytaj więcej].

Dzięki temu, że Orlen zdecydował się budować port w Świnoujściu, przygotowaliśmy cały system inwestycyjny w tym zakresie, a przede wszystkim uruchomiliśmy wszelkiego rodzaju działania, które mają za zadanie w sposób bardzo zintegrowany doprowadzić do realizacji tego projektu. On jest już bardzo zaawansowany, bo w zasadzie za dwa lata będzie skończony, a w przyszłym roku będzie możliwość używania tego portu poprzez transport i składowanie elementów turbin wiatrowych, co jest istotne pod względem bezpieczeństwa energetycznego Polski – wyjaśnił wiceminister infrastruktury.

Całą rozmowę z Markiem Gróbarczykiem można odsłuchać [tutaj].

 

radiomaryja.pl

drukuj
Tagi: , ,

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl