fot. Biuro poselskie pos. Marka Gróbarczyka

M. Gróbarczyk: Upolitycznienie polskich portów jest związane z chęcią wygaszania polskiej gospodarki na rzecz strony niemieckiej

Polskie porty rozwijają się w niezwykłym tempie. Wyniki są znacznie lepsze od portów zachodnich, a przede wszystkim od Hamburga. Tam mamy spadki w przeładunkach kontenerów, a zupełnie inaczej jest w Polsce. Upolitycznienie polskich portów ma głębszy sens. Będzie się ono wiązało z wygaszaniem gospodarki na rzecz strony niemieckiej, bo o to chodziło przy obsadzeniu Donalda Tuska jako premiera – zaznaczył Marek Gróbarczyk, były wiceminister infrastruktury, w sobotnich „Aktualnościach dnia” na antenie Radia Maryja.

Jarosław Siergiej został powołany przez radę nadzorczą na prezesa Zarządu Spółki Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Natomiast były kandydat Trzeciej Drogi do Sejmu, Artur Dziambor, został dyrektorem departamentu i rzecznikiem Portu Gdańsk.

– Społeczeństwo było mamione przez „koalicję 13 grudnia” odpolitycznianiem (spółek Skarbu Państwa – red.) oraz obietnicami obsadzania stanowisk fachowcami. Artur Dziambor to polityk znany ze spektakularnej zdrady, czyli przejścia z Konfederacji do „koalicji 13 grudnia”. Z kolei Jarosław Siergiej to były szef Platformy Obywatelskiej na Pomorzu Zachodnim. Wsławił się tym, iż próbował sprywatyzować Polską Żeglugę Bałtycką (…). Za czapkę gruszek chciano sprzedać polskiego armatora. Tak wygląda sytuacja kadrowa. To obnażenie kłamstw wyborczych, które wypowiadali Donald Tusk czy Trzecia Droga. Wszystko to zmierza do upolitycznienia, upartyjnienia, a przede wszystkim do rozpoczęcia pewnej formy biznesów – wskazał Marek Gróbarczyk.

Były pełnomocnik rządu ds. gospodarki wodą oraz inwestycji w gospodarce morskiej i wodnej zwrócił uwagę na to, że „dzisiaj polskie porty rozwijają się w niezwykłym tempie. Wyniki są znacznie lepsze od portów zachodnich, a przede wszystkim od Hamburga. Tam mamy spadki w przeładunkach kontenerów, a zupełnie inaczej jest w Polsce”.

– W polskich portach cały czas notujemy wzrost przeładunków. Upolitycznienie tych spółek ma głębszy sens. Będzie to związane z wygaszaniem gospodarki na rzecz strony niemieckiej, bo o to chodziło przy obsadzeniu Donalda Tuska jako premiera – powiedział gość „Aktualności dnia”.

https://twitter.com/marekgrobarczyk/status/1760217896523886923

Prawo i Sprawiedliwość przyjęło „Krajowy Program Żeglugowy do 2030 roku”. W jego zakresie przewidziane są działania mające na celu wsparcie działalności przedsiębiorstw, rozwój rynku żeglugowego oraz podniesienie konkurencyjności transportu wodnego śródlądowego.

– Wszystkie inwestycje na Odrze już są wstrzymane i nie będzie nic realizowane. Inwestycje zostały zlikwidowane. One tworzą niezwykle istotny transport śródlądowy. Dodatkowym elementem, który został zaplanowany w ramach tego programu, jest walka z suszą (…). Od wielu lat się z nią zmagamy. Program więc miał na celu zabezpieczenie Polski Zachodniej w wodę, a więc budowę zbiorników retencyjnych, stopni wodnych, a przy okazji miała być realizowana żegluga – zauważył Marek Gróbarczyk.

Były wiceminister infrastruktury podkreślił, że rząd Zjednoczonej Prawicy miał „bardzo zdecydowaną politykę związaną z ziemiami zachodnimi, które były zaniedbane. Od wielu lat nie było tam inwestycji. W historii nie było takiego rozmachu inwestycyjnego, który w ostatnich latach towarzyszył Pomorzu Zachodniemu”.

– Budowa tunelu w Świnoujściu, terminala kontenerowego oraz terminala obszarowego, modernizacja rzeki Odry i wszystkich węzłów kolejowych w tym zakresie. To inwestycje na kilkadziesiąt miliardów złotych (…). Donald Tusk ma własną politykę w ramach współpracy ze stroną niemiecką. Dzisiaj jesteśmy bardzo mocną konkurencją. Nasze wskaźniki cały czas są wzrostowe, przechwytujemy coraz więcej towarów. To nie jest po myśli naszym zachodnim sąsiadom – podsumował były pełnomocnik rządu ds. gospodarki wodą oraz inwestycji w gospodarce morskiej i wodnej.

Rozmowa z udziałem Marka Gróbarczyka dostępna jest do odsłuchania [w tym miejscu].

 

radiomaryja.pl

drukuj
Tagi:

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl