„Lotnicy – wojna w przestworzach” – kolejny projekt gamingowy IPN
Jan Zumbach, Stanisław Skalski, Anna Leska czy Jadwiga Piłsudska – to autentyczne postacie z historii II wojny światowej i bohaterowie gry „Lotnicy – wojna w przestworzach”. Gra jest kolejnym projektem gamingowym Instytutu Pamięci Narodowej.
„Lotnicy – wojna w przestworzach” to edukacyjna gra przygodowa w trybie pierwszoosobowym o łącznej długości rozgrywki szacowanej na dwie-trzy godziny. Gra zawiera w sobie elementy zręcznościowe oraz zagadki logiczne. Fabuła jest oparta na prawdziwych wydarzeniach i postaciach polskich lotników odbywających służbę w powietrzu w czasie II wojny światowej. Uczestnicy gry mogą poznać legendy polskiego lotnictwa, m.in. Jadwigę Piłsudską, w której postać gracze mogą się wcielić, by obsługiwać urządzenia pokładowe samolotu Halifax MK. Mają też możliwość strzelania do niemieckiego myśliwca Messerschmitta Bf 109.
„Lotnicy – wojna w przestworzach” to kolejny projekt gamingowy IPN – zaznaczył rzecznik IPN, dr Rafał Leśkiewicz.
Wcześniej Instytut stworzył „Grę szyfrów” i „Warsawrising”.
– To gra opowiadająca o polskich lotnikach, o ich wkładzie w Bitwę o Anglię. Ideą biura nowych technologii jest uczenie poprzez zabawę, ale także bawienie się nauką – zauważył dr Rafał Leśkiewicz.
Gra zaprojektowana dla szerokiego grona odbiorców. Przetłumaczona jest na wiele języków, m.in. na angielski, niemiecki, francuski, rosyjski, chiński oraz na polski i amerykański język migowy. Gra swoją premierę będzie miała 24 stycznia 2024 roku. Tego też dnia zostanie udostępniona na platformie http://steam.com/
do bezpłatnego pobrania.
RIRM