fot. flickr.com

Kontrolujmy zawartość przesyłki przy odbiorze towaru zakupionego przez internet

W przypadku zakupów internetowych przy odbiorze towaru warto pamiętać, aby sprawdzać zawartość przesyłki.

Okres przedświąteczny to czas, gdy m.in. kupujemy prezenty, którymi chcemy obdarować najbliższych. W tym celu wielu z nas korzysta z internetu.

Przesyłki są dostarczane najczęściej przez firmy kurierskie. Pamiętajmy jednak, aby podczas dostarczenia paczki sprawdzić jej zawartość oraz stan – mówi miejski rzecznik konsumentów w Lublinie Lidia Baran – Ćwirta.

– Jeżeli przesyłka nosi ślady uszkodzenia, czyli jest rozdarte opakowanie, brakuje taśmy czy widać wyraźnie, że przesyłka jest powtórnie pakowana, bezwzględnie należy spisać protokół szkodowy z przewoźnikiem, z przedstawicielem firmy kurierskiej. Ten protokół szkodowy pomoże nam później ewentualnie dochodzić roszczeń odszkodowawczych od przewoźnika, który nienależycie wykonał umowę przewozu, lub prowadzić procedurę reklamacyjną ze sprzedawcą, jeżeli okaże się, że produkt był nienależycie czy niewłaściwie zapakowany – wskazuje Lidia Baran – Ćwirta.

Ekspert przypomina również, by w przypadku płatności internetowych korzystać z bezpiecznych i sprawdzonych metod, np. kartą kredytową.

RIRM

drukuj