fot. twitter.com/NIKgovPL

Kontrola NIK w krakowskiej SKA

NIK wzięła pod lupę Szybką Kolej Aglomeracyjną w Krakowie. Jej budowa miała rozładować korki w mieście. Tymczasem końca prac nie widać.

Od pięciu lat pociągi SKA 1 jeżdżą po wciąż nieukończonych liniach kolejowych. Prace przy budowie nadal trwają. Obejmują one przede wszystkim układanie i modernizację torów, budowę nowych i przebudowę istniejących przystanków kolejowych, likwidację przejazdów i przejść w poziomie szyn, a także rozwój systemu informacji pasażerskiej, nagłośnienia i monitoringu wizyjnego. Przedłużające się roboty zniechęcają pasażerów do korzystania z kolei, przez co wybierają oni transport drogowy.

– Przedłużające się prace budowalne na torach powodują, że pociągi jeżdżą nieregularnie, a część kursów jest odwoływana – oznajmił prezes NIK Marian Banaś.

W efekcie liczba samochodów na krakowskich drogach, która dzięki Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej miała maleć, nie maleje.

– Linia SKA 1 nie została w pełni zintegrowana z innymi środkami  komunikacji. Dogodne przesiadki z autobusu lub tramwaju zorganizowane są jedynie przy 8 z 14 stacji. Tylko połowa przystanków kolejowych dysponuje bezpłatnymi parkingami dla aut – mówił prezes NIK.

Nie zdołano doprowadzić także do pełnej integracji taryfowo-biletowej. Wspólną taryfą z SKA 1 nie jest objęta komunikacja autobusowa na terenie Wieliczki, obsługiwana przez spółkę WST.

TV Trwam News

drukuj
Tagi:

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl