fot. pixabay.com

Konkurs „Polskie Marki Turystyczne”

Trwa drugi nabór do konkursu „Polskie Marki Turystyczne”. Udział w projekcie jest szansą na popularyzację miejsc w naszym kraju, które warto odwiedzić.

Ideą konkursu „Polskie Marki Turystyczne” jest stworzenie katalogu najbardziej atrakcyjnych polskich regionów, które będą profesjonalnie zarządzane i promowane – mówił wiceminister rozwoju, pracy i technologii, Andrzej Gut-Mostowy.

– Dzięki niemu możemy promować te miejsca, które warto odwiedzić. To także okazja, aby promować dobre praktyki w turystyce. Zachęcamy, aby stanąć do konkursu „Polska Marka Turystyczna” – wskazał Andrzej Gut-Mostowy.

Konkurs prowadzony jest przez resort rozwoju i technologii we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną. Do udziału w projekcie mogą aplikować zarejestrowane w Polsce organizacje, samorządy terytorialne i gospodarcze, instytucje, fundacje oraz inne jednostki, których jednym z celów jest promocja turystyki. Laureatami pierwszej edycji projektu zostały Beskidy, Śląsk Cieszyński, Kraina Lessowych Wąwozów, Toruń oraz Lublin.

– Lublin otrzymał ten tytuł w 2019 roku. Kapituła mocno podkreśliła wysoką jakość zarządzania obszarem turystyki i wskazywała na wielość działań, które były kierowane do turysty zarówno krajowego, jak i zagranicznego – mówił dyrektor Biura Rozwoju Turystyki w Lublinie, Marcin Kęćko.

Laureaci tytułu „Polska Marka Turystyczna” mogą korzystać ze wsparcia Polskiej Organizacji Turystycznej w prowadzeniu działań promocyjnych np. udziału w targach i wydarzeniach promocyjnych w kraju i za granicą.

– Dzięki temu tytułowi mogliśmy gościć w zeszłym roku blogera holenderskiego, który zrobił piękny materiał o Lublinie i pośród swoich obywateli promował nasze miasto. Byliśmy w telewizji śniadaniowej, gdzie mogliśmy promować tradycje kuchni świątecznej – podsumował Marcin Kęćko.

Nabór do konkursu polskie marki turystyczne potrwa do 15 października.

TV Trwam News

drukuj