DO KRRiT w 2020 roku trafią 72 mln złotych

Zgodnie z ustawą budżetową na rok 2020 do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji trafią 72 miliony złotych. Budżet został powiększony z tytułu nowego projektu badania konsumpcji mediów elektronicznych.

Do tej pory rynek monitorowało kilka różnych firm. KRRiT chce od przyszłego roku wprowadzić jednolite standardy dla internetu, radia i telewizji. Wdrożenie pomysłu ma się przełożyć na większą efektywność dotarcia przekazu reklamowego do odbiorcy.

– Mamy taki próbny, eksperymentalny panel obejmujący 400 panelistów, którzy noszą swoje urządzenia. One na bieżąco monitorują to, czego słuchamy i oglądamy. Mamy prawie 5 mln danych zwrotnych z dekoderów. Badanie jest realizowane, a to, kiedy zostanie wdrożone, zależy od rynku – tłumaczy przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski.

Ponieważ to nadawcy muszą określić, czego potrzebują i jak cały projekt powinien być skonstruowany – podkreśla Witold Kołodziejski.

Jesteśmy już w stanie do końca roku ogłaszać pierwsze poważne przetargi. Ale nie zrobimy tego, dopóki nie będzie jakiegoś konsensusu ze strony rynkowej, a z tym jest najtrudniej. Nadawcom samym między sobą jest się trudno porozumieć, a pod uwagę trzeba wziąć jeszcze różne specyfikacje, bo radio, telewizja i branża internetowa zupełnie inaczej na to patrzą. To jest największy problem, a nie sama technika ani sposób prowadzenia badań – wskazuje przewodniczący KRRiT.

W momencie wprowadzenia nowego, jednoźródłowego pomiaru zwiększy się efektywność dotarcia kontentu reklamowego do odbiorców.

TV Trwam News

drukuj