Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego
Centralny Port Komunikacyjny będzie determinował rozwój nie tylko naszego regionu, ale także krajów sąsiednich – wskazał minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk.
Centralny Port Komunikacyjny (CPK) to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. To potrzebna inwestycja – przekonywał na antenie Polskiego Radia minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk. Jak dodał, tę opinię podzielają także niezależni oraz niezaangażowani w spór polityczny w Polsce eksperci.
– Eksperci mówią jasno i wyraźnie, że takie inwestycje są silnikiem rozwoju gospodarczego. Takie inwestycje tworzą atrakcyjność regionu pod kątem gospodarczym – zaznaczył Andrzej Adamczyk.
W ramach tego projektu 37 kilometrów na zachód od Warszawy zostanie wybudowany port lotniczy „Solidarność”. Jak podkreślił szef resortu infrastruktury, będzie miał on znaczenie nie tylko turystyczne, ale i biznesowe.
– Dzisiaj bardzo przychylnie o tym lotnisku wypowiadają się ministrowie państw sąsiadujących z Polską. Mam na myśli szczególnie państwa położone na południe od naszej granicy – wskazał minister infrastruktury.
Nie do końca jednak przychylnie nastawieni są do inwestycji mieszkańcy terenów, na którym powstać ma CPK. Rozwiązania tej sprawy szuka zarząd portu z pełnomocnikiem rządu ministrem, Marcinem Horałą.
– Jestem przekonany, że znajdą konsensus, znajdą porozumienie z właścicielami terenów, na których lokalizowane jest lotnisko, z sąsiadami tych lokalizacji i przekonają wszystkich, że to jest niezbędne działanie. Każdy z nas będzie beneficjentem tego projektu, każdy z nas będzie odbierał pozytywne skutki realizacji tego przedsięwzięcia – powiedział Andrzej Adamczyk.
Port lotniczy „Solidarność” w ramach pierwszego etapu będzie w stanie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie. Cała inwestycja CPK ma zostać sfinalizowana w 2027 roku.
TV Trwam News