Ambitne plany Orlenu
Zakup mediów ma wesprzeć detal – tak o zakupie Polska Press przez Orlen mówi jego prezes Daniel Obajtek. Dodaje, że to dobre narzędzie dotarcia do klientów.
Zakup Polska Press przez PKN Orlen wpisuje się w szerszy plan dynamicznego rozwoju sprzedaży detalicznej – wyjaśnia Daniel Obajtek, prezes Orlenu, w dzisiejszej „Rzeczpospolitej”. Służy temu również przejęcie Ruchu, czy stworzenie od podstaw domu mediowego.
„Chcemy maksymalnie wykorzystywać synergie, zwiększać sprzedaż pozapaliwową, w tym produktów pod własnymi markami, zdobywać nowych klientów” – pisze Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.
Polska Press to nie tylko 20 tytułów prasowych, ale przede wszystkim witryny internetowe z ponad siedemnastoma milionami użytkowników. A to znakomite narzędzie dotarcia do klientów, ale również przeprowadzenia badań w zakresie preferencji zakupowych – ocenia Daniel Obajtek. Dodaje, że paliwowy gigant nie planuje zakupu innych mediów. W ciągu dwóch lat spółka chce też postawić dwa tysiące maszyn paczkowych.
Prezes Orlenu odniósł się również do wyzwań związanych z morską energetyką wiatrową.
„Orlen nie wyhamował z procesami przygotowawczymi przy projekcie offshore. Będziemy się ubiegać o większą liczbę koncesji. Orlen będzie się starał, by mieć jak największy udział w tej energii” – informuje prezes PKN Orlen.
Jak podkreśla Daniel Obajtek, projekty offshore to ogromna możliwość dla polskich firm z różnych branż, ale też szansa dla lokalnego i krajowego rynku pracy i stworzenia nowych specjalizacji. Obajtek zaznaczył, że PKN Orlen zachowa większościowy pakiet udziałów w Baltic Power.
TV Trwam News