fot. flickr.com

Rusza kampanii informacyjno-edukacyjnej „Gramy Fair”

Rusza ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna „Gramy Fair”. Jej celem jest promocja postawy fair-play w sporcie.

Kampania skierowana jest do sportowców wyczynowych, amatorów i młodzieży. Chodzi o budowanie świadomości i propagowanie idei uczciwości oraz czystości w sporcie. Stosowanie dopingu i niedozwolonych środków to wciąż plaga w sporcie. Plaga, który niszczy piękno wielu dyscyplin – zwraca uwagę minister sportu Witold Bańka.

Walka z dopingiem i skuteczne przeciwdziałanie temu globalnemu problemowi, jaki toczy sport, jest jednym z filarów polityki Ministerstwa Sportu i Turystyki. To jest pierwsza tego typu akcja w Polsce, przeprowadzona na taką skalę. To kampania edukacyjna i społeczna, której zadaniem jest przybliżenie problematyki antydopingowej i edukacja szczególnie młodych ludzi związanych ze sportem, jak wielkim problemem sportu jest doping, jakim nowotworem, który toczy współczesny sport, z którym trzeba skutecznie walczyć – podkreśla szef ministerstwa sportu i turystyki.

Zintegrowane działania w ramach kampanii obejmą nośniki outdoorowe w 8 miastach Polski, a także kampanię on-line, ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych. Ponadto przeprowadzone zostaną szkolenia wśród zawodników piłki ręcznej.

Organizatorem akcji jest Polska Agencja Antydopingowa wraz z licznymi partnerami. Ambasadorami kampanii są czołowi i uznani sportowcy, medaliści Mistrzostw Europy i Mistrzostw Świata oraz Igrzysk Olimpijskich.

Zuzanna Dąbrowska/RIRM

drukuj