fot. PAP/EPA

24 Le Mans. Zespół Roberta Kubicy stracił zwycięstwo po awarii na ostatnim okrążeniu 24-godzinnego wyścigu

Samochód belgijskiego zespołu WRT z Robertem Kubicą w składzie uległ awarii na ostatnim, 363 okrążeniu 24-godzinnego wyścigu Le Mans i zatrzymał się na torze. Team stracił pewną wygraną w kategorii LMP2. Zawody wygrał zespół Toyoty.


Zespół WRT miał sporo pecha. Po wyścigu Robert Kubica relacjonował w rozmowie z TVP Sport, że przez ponad 11 godzin samochód nie był w pełni sprawny. Kierowcy odczuwali wibracje, a proste musieli pokonywać „bez gazu”, by oszczędzać paliwo. To spalało się dużo bardziej niż normalnie.

Mimo takiej sytuacji zarówno Polak, jak i jego zespołowi koledzy – Szwajcar Louis Deletraz i Chińczyk Yifei Ye – około północy niespodziewanie objęli prowadzenie. 20 minut przed końcem auto zostało zatankowane i wymieniono mu opony. Kierował nim Yifei Ye. Na ostatnim okrążeniu można było odczuć utratę tempa. Niedługo potem samochód zatrzymał się. Pierwsza ekipa WRT musiała wycofać się z wyścigu.

Sytuację wykorzystała druga załoga belgijskiego WRT, która zwyciężyła w kategorii LMP2. W jej składzie znaleźli się: Holender Robin Frijns, Francuz Charles Milesi i Austriak Ferdinand Habsburg.

Więcej szczęścia niż krakowianin w tegorocznej edycji 24 Le Mans 2021 miał Jakub Śmiechowski, jadący w polskim zespole Inter Europol Competition. Obok niego w teamie byli Holender Renger van der Zande i Brytyjczyk Alex Brundle. Ekipa została sklasyfikowana na 10. pozycji w klasyfikacji generalnej i na 5. w LMP2.

24 Le Mans 2021 wygrał zespół Toyoty, w którym znaleźli się: Brytyjczyk Mike Conway, Japończyk Kamui Kobayashi i Argentyńczyk Jose Maria Lopez. Na drugim miejscu również uplasowała się ekipa Toyoty w składzie: Szwajcar Sebastien Buemi, Japończyk Kazuki Nakajima i Brendon Hartley z Nowej Zelandii. Ostatnie miejsce podium zajęła załoga Alpine A480-Gibson, której barwy reprezentowali: Brazylijczyk Andre Negrao oraz Francuzi Nicolas Lapierre i Matthieu Vaxiviere.

***

Wyniki 24 Le Mans 2021:

  1. Toyota GR010 Hybrid – 371 okrążeń
  2. Toyota GR010 Hybrid – 2 okrążenia straty
  3. Alpine A480-Gibson – 4 okrążenia straty
  4. Glickenhaus 007 LMH – 4 okrążenia straty
  5. Glickenhaus 007 LMH – 7 okrążeń straty
  6. WRT Oreca 07-Gibson – 8 okrążeń straty (1. miejsce w kat. LMP2)

  1. IEC Oreca 07-Gibson – 11 okrążeń straty (5. miejsce w kat. LMP2)

Sport.RIRM

drukuj