Zrobiłeś błąd w PIT. Co dalej?
Do 2 maja mieliśmy czas na rozliczenie się z Urzędem Skarbowy. Jeśli zrobiliśmy błąd w zeznaniu podatkowym lub znaleźliśmy fakturę, której wcześniej nie uwzględniliśmy, możemy złożyć korektę.
„Błądzić jest rzeczą ludzką” – mówi znane polskie przysłowie. Również wypełniając zeznanie podatkowe można się pomylić, stąd przewidziano możliwość skorygowania złożonego zeznania.
– Jeżeli po rozliczeniu i złożeniu zeznania stwierdzamy, że jednak popełniliśmy błąd, np. skorzystaliśmy z jakieś ulgi, do której nie mieliśmy prawa bądź w drugą stronę, odszukaliśmy dokumenty, na podstawie których możemy obniżyć wymiar swojego podatku i skorzystać z jakiegoś odliczenia – w obu tych sytuacjach możemy złożyć korektę – wyjaśnia Małgorzata Spychała z Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu.
W takiej sytuacji zeznanie podatkowe wypełniamy jeszcze raz i składamy do Urzędu Skarbowego. Jedynie w rubryce „cel złożenia formularza” zaznaczamy „korekta zeznania”.
– Na złożenie korekty mamy 5 lat. Aczkolwiek, jeżeliby wychodziła nam jakaś kwota do dopłaty, to taką korektę należy zrobić niezwłocznie, żeby nie płacić ewentualnie jakiś odsetek za zaległości – zaznacza Agnieszka Targosz z Pierwszego Urzędu Skarbowego w Poznaniu.
Korektę można zanieść do Urzędu Skarbowego osobiście, wysłać pocztą albo złożyć dokument elektronicznie, na przykład poprzez usługę Twój e-PiT.
TV Trwam News