fot. flickr.com

Wkrótce modernizacja polskich kolei

Polska przejdzie szeroką modernizację. Jak informuje dziennik „Gazeta Wyborcza”, zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe podpisał pierwsze umowy na remonty. Łączna ich wartość to ponad 4,5 mld zł.

Unijne środki trafią w pierwszej kolejności na modernizacje linii pomiędzy Lublinem a Warszawą na odcinku Otwock-Lublin.

Prace maja dotyczyć 150 km w tym, m.in. sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Z satysfakcją odbieramy informacje ws. planowanych modernizacji – mówi Leszek Miętek, prezydent Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce. Dodaje jednak, że ważny jest sposób ich wykonywania.

– Przypomnę, że linię z Warszawy do Gdyni remontowano ponad 12 lat – więcej niż ją budowano. Kwestia przygotowania, specyfikacja zamówienia na modernizację linii kolejowej powinna być tak zawarta, by modernizacja odbyła się w jak najkrótszym czasie, a podróżni jak najmniej odczuwali niedogodności samej modernizacji. Jeśli został przeprowadzony remont to powinny istnieć plany transportowe, które będą kierowały pociągi i podróżnych na wyremontowane linie, czyli nastawienie na kolej, uczynienie dźwigni finansowej tych linii kolejowych. Trzeba uniknąć zagrożeń, o których mówiłem i wyciągnąć wnioski z przeszłości – wskazuje Leszek Miętek.

Dzięki przeprowadzonym zmianom na trasie Warszawa-Lublin pasażerowie będą mogli liczyć na krótszą podróż. Obecnie wynosi ona 2 godziny i 17 minut. Po modernizacji skróci się nawet do 90 minut.

RIRM

drukuj