[TYLKO U NAS] K. Mamiński: Jeżeli klient będzie dłużej odbywał podróż kolejami, będzie mniej płacił
Nasz klient musi mieć lepszą ofertę od konkurencji, a tym samym, jeżeli będzie dłużej odbywał podróż kolejami, będzie mniej płacił – podkreślił Krzysztof Mamiński w programie „Polski punkt widzenia” na antenie TV Trwam.
Prezes Polskich Kolei Państwowych odniósł się do tzw. Pakietu Podróżnika, którego założeniem będzie możliwość zakupu biletu kolejowego na dłuższe odcinki trasy w ramach jednej spójnej transakcji. Jest to wspólna oferta PKP Intercity, Polregio (Przewozów Regionalnych) oraz PKP SKM Trójmiasto. Choć na razie bilet dostępny jest jedynie w kasach, już za niecały miesiąc będzie można go kupić także przez internet.
– Przede wszystkim chodzi o to, aby klient nie musiał się zastanawiać, jakim pociągiem jedzie, gdzie kupi bilet, czy ten, za który zapłacił, obowiązuje na tego przewoźnika – to wszystko jest w tym jednym pakiecie dla niego. […] Nasz pasażer musi mieć lepszą ofertę od konkurencji, a tym samym, jeżeli będzie dłużej odbywał podróż kolejami, będzie mniej płacił. To na pewno zachęci – powiedział Krzysztof Mamiński.
Gość „Polskiego punktu widzenia” dodał, analizując sytuację w innych krajach europejskich, że wspólnego biletu tak rozumianego jak u nas, nie ma nigdzie indziej.
– Co najistotniejsze, mówimy o wspólnym bilecie jednocześnie dla przewozów regionalnych, aglomeracyjnych i dalekobieżnych. Śmiem twierdzić, że będziemy jednymi z pierwszych w Europie wtedy, kiedy Pakiet Podróżnika wprowadzimy. Chciałbym, żebyśmy na przestrzeni następnych lat mogli obsłużyć wszystkich tych, którzy będą chcieli skorzystać z kolei. Naszym głównym celem jest to, aby każdy klient został obsłużony przy kasie – zaznaczył prezes Polskich Kolei Państwowych.
RIRM