Trwają konsultacje w sprawie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego
Dwa i pół tysiąca uwag dotyczących korytarzy linii kolejowych i drogowych – tak wyglądają prace w ramach strategicznego studium lokalizacyjnego, które nakreśli kształt Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Trwają konsultacje w sprawie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Uwagi dotyczące planu można zgłaszać m.in. za pomocą Strategicznego Studium Lokalizacyjnego.
– Strategiczne Studium Lokalizacyjne to nowy, być może niekiedy nieznany przez niektóre społeczności lokalne czy samorządy, instrument dodatkowego szczebla konsultacji społecznych – podkreślił Marcin Horała, pełnomocnik rządu do spraw CPK, wiceminister infrastruktury.
Strategiczne Studium Lokalizacyjne to system, który ułatwi i przyspieszy zapoznanie się mieszkańców z przyszłymi inwestycjami w ich okolicy.
– Wprowadziliśmy dodatkowy etap, żeby jeszcze bardziej, dogłębnie wysłuchać mieszkańców – wskazał Marcin Horała.
Pełnomocnik rządu ds. CPK zwracał jednak uwagę, że opozycyjni politycy i niektóre media wykorzystują program konsultacji do manipulowania społeczeństwem.
– Ukazało się w ostatnim czasie kilka publikacji w prasie, w internecie, które bazują niestety na manipulacjach, kłamstwach, przeinaczeniach – mówił.
Centralny Portu Komunikacyjny ma być oknem na świat dla Polski, ale także komunikacyjnym sercem naszego kraju. Są jednak tacy, którzy jego budowę mocno krytykują, a wśród nich kandydaci na prezydenta Polski.
– Pan Kosiniak-Kamysz na przykład zapowiedział, że nie chce budować Centralnego Portu Komunikacyjnego. Pan Biedroń stwierdził, że lepiej rozwijać połączenia lokalne – wymieniał pełnomocnik rządu do spraw CPK.
Rządy lewicowe, to były te rządy, które zlikwidowały najwięcej połączeń kolejowych w Polsce – zaznaczył Marcin Horała. Dodał, że Centralny Port Komunikacyjny to szansa dla mieszkańców mniejszych miast na łatwiejsze podróżowanie.
– Nie tylko mieszkaniec Poznania czy Łodzi ma mieć wygodne i szybkie połączenie z innymi częściami kraju i z całym światem – mówił Marcin Horała.
W ramach pierwszego etapu CPK będzie w stanie obsługiwać ok. 45 mln pasażerów rocznie.
TV Trwam News