fot. PAP/Tomasz Gzell

Telefoniczna Informacja Pacjenta rozpoczęła działanie w trybie całodobowym

Telefoniczna Informacja Pacjenta rozpoczęła działanie w trybie całodobowym – poinformował minister zdrowia Łukasz Szumowski. Do tej pory infolinia była dostępna tylko w dni powszednie od 8.00 do 16.00.

Pacjenci, dzwoniąc pod numer 800 190 590, mogą uzyskać między innymi informacje, gdzie znajduje się najbliższy szpital, gdzie najszybciej otrzymają pomoc medyczną, również w nocy i dni świąteczne.

Szef resortu zdrowia zaznaczył, że to fundamentalna zmiana dla pacjenta.

– Do tej pory pacjent, który chciał się dowiedzieć o kolejkach, o tym, gdzie znajduje się dana placówka, musiał chodzić i nawigować po stronach internetowych. Nie zawsze było to dla niego łatwe, nie zawsze posiadał taką wiedzę. Dotyczyło to szczególnie starszych osób. W tej chwili zaczyna to wyglądać zupełnie inaczej. Dzięki profesjonalnej obsłudze i odpowiedniej liczbie osób obsługujących to call center mamy wszystkie dane i statystyki jak w normalnym centrum telefonicznym nastawionym – mówiąc językiem biznesowym – na klienta. Satysfakcja dzwoniącego pacjenta jest tam również analizowana – powiedział Łukasz Szumowski.

W ostatnich dwóch tygodniach konsultacji odebrali ponad 33 tys. połączeń. Infolinię obsługuje 60 konsultantów.

Docelowo, jak zapowiada Ministerstwo Zdrowia i NFZ, Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale pozwoli także na uzyskanie prostych porad medycznych.

RIRM

drukuj