Rząd planuje kolejne działania promujące akcję szczepień przeciw COVID-19
Rząd liczy m.in., że w kampanię profrekwencyjną zaangażują się samorządy, a także influencerzy i youtuberzy.
Pełnomocnik Rządu ds. narodowego programu szczepień i szef KPRM, Michał Dworczyk, zauważył, że w ostatnich dniach spada dzienna liczba rejestracji na szczepienia.
„To są oznaki, że musimy wspólnie, z dużą determinacją, zabiegać o to, żeby Polacy chcieli się zaszczepić” – podkreślił. Dodał, że obecnie mamy ok. 48 proc. pełnoletnich obywateli, którzy albo zarejestrowali się na przyjęcie pierwszej dawki, albo już ją przyjęli.
– Jest to dowód na to, że pomiędzy deklaracjami, które wynikają z badań prowadzonych w ostatnim czasie, w których Polacy deklarują, że między 70 a 75 proc. chce się zaszczepić, a rzeczywistości jest pewna różnica, bo 75 proc. a 50 proc. to znacząca różnica. W związku z tym wchodzimy w okres, w którym największym wyzwaniem będzie przekonywanie jak największej części obywateli do zaszczepienia się, bo jest to jedyna recepta na to, aby kolejne fale pandemii się nie pojawiały – ocenił minister Michał Dworczyk.
Szef KPRM powiedział, że w najbliższych tygodniach będzie się rozwijać rozpoczęta w piątek kampania profrekwencyjna pod hasłem „Ostatnia Prosta” z udziałem sportowców. Do akcji będą włączane także kolejne środki i formy przekazu – dodał minister
Wymienił m.in. influencerów i youtuberów, którzy będą docierać z przekazem związanym ze szczepieniami do młodszych Polaków.
W najbliższy piątek, na Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu, przedstawione mają być rozwiązania włączające samorządy w działania profrekwencyjne dot. szczepień.
RIRM