fot. twitter.com/KorneckaAnna

Ruszyły prace nad tzw. tarczą prawną

Rozpoczęły się prace nad przygotowaniem tzw. tarczy prawnej. Jak podał resort rozwoju, pracy i technologii, regulacje mają ułatwić firmom inwestowanie i wspierać rozwój gospodarczy po pandemii.

Spotkał się już międzyresortowy zespół ds. likwidowania barier administracyjnych i prawnych, którego zadaniem będzie przygotowanie tzw. tarczy prawnej.

Anna Kornecka, wiceminister rozwoju, pracy i technologii, podkreśliła, że chodzi o to, by obywatele mogli m.in. szybciej załatwić sprawy w urzędach. Na przykład złożyć wniosek online na prostych formularzach. Zminimalizowane mają być także koszty.

– Adresatami naszych zmian są przede wszystkim tzw. klienci organów administracji publicznej, którzy występują w różnych rolach w toku prowadzonych przez siebie działalności gospodarczych albo inwestycyjnych. Muszą w jakikolwiek sposób mieć styczność z organami administracji publicznej. Ustaliliśmy sobie harmonogram prac. W tym momencie wszystkie z resortów otrzymają prośbę o sprecyzowanie, w jakich obszarach widzą możliwość usprawnień. Mają same zadeklarować, które procedury będą nadawały się do usprawnienia. W pierwszym etapie będziemy pracować w oparciu o te dane – wyjaśniła Anna Kornecka.

Wiceminister zapewniła, że zmiany będą wprowadzane regularnie i będą konsultowane z przedsiębiorcami, by zapewnić im czas na przygotowanie się.

Obecnie trwają prace nad cyfryzacją niemal wszystkich postępowań z zakresu prawa budowlanego, a także nad cyfrową wersją dziennika budowy.

Tryb pracy zespołu został określony w zarządzeniu premiera. Raz na trzy miesiące ma on przedstawić Radzie Ministrów konkretne propozycje legislacyjne. Do 31 marca zespół ma czas na zaproponowanie pierwszych gotowych rozwiązań legislacyjnych.

RIRM

drukuj