Religia.tv przestała nadawać

Religia.tv po kilku latach przestała nadawać program. Właścicielem stacji była Grupa ITI, do której należy także TVN. Program zamkniętej telewizji współtworzyli m.in. dziennikarze Tygodnika Powszechnego.

Na oficjalnej stronie stacji widnieje informacja, że powstała ona z myślą o widzach, którzy pragną mieć stały dostęp do telewizji prezentującej „zagadnienia z obszaru szeroko pojętej wiary i religii”.

Marzena Nykiel, redaktor portalu wpolityce.pl powiedziała, że przedstawiciele stacji zapowiadali wielki sukces.  Podnosili, że Polacy potrzebują nowoczesnego, pełnego blichtru kanału religijnego.

Po kilku latach okazało się, że założenie tej stacji było błędem. Redaktor zauważyła jednocześnie, że rośnie w siłę widownia TV Trwam. Upatruje to w tym, że ludzie zawsze szukają prawdy. Stąd właśnie sukces TV Trwam – tłumaczy.

– Dzisiejszy dzień pokazuje, jak realnie wygląda różnica pomiędzy zapotrzebowaniem na taki Kościół „łatwy”, „prosty”, „przyjemny” i w zły sposób „otwarty”, a tym naprawdę, na silną jedność ideową, na wierność prawdzie, wierność chrześcijańskim, katolickim, narodowym wartościom – komentuje dziennikarka.             

Religia.tv na rynku funkcjonowała od 2007 roku. Od dwóch lat nie tworzyła już własnych programów. Po dwuletniej emisji powtórek, pod koniec stycznia 2015 roku kanał ostatecznie zamknięto.

RIRM

drukuj