fot. flickr.com

Projekt o podatku od marketów do uzgodnień międzyresortowych

Ministerstwo Finansów skierowało do uzgodnień międzyresortowych projekt o podatku od marketów. W porównaniu z pierwotną propozycją resortu, zmianie uległ m.in. zapis dot. stawki podatku od sprzedaży w soboty, niedziele i święta.

Według pierwotnej propozycji MF stawka podatku od sprzedaży w dni wolne miała wynosić 1,9 proc.

Projekt skierowany do konsultacji stanowi, że dla przychodu do wysokości 300 mln w danym miesiącu stawka podatku będzie wynosić 1,3 proc., natomiast dla nadwyżki przychodu ponad 300 mln – 1,9 proc.

Wiceszef sejmowej komisji finansów poseł Wiesław Janczyk mówi, że w ten sposób został uwzględniony głos przedstawicieli handlu, którzy działają na mniejszą skalę.

– Uważam, że podniesienie tego progu dla większych sklepów, a obniżenie dla mniejszych ma swoją logikę i ma sens. Ja – na dzisiaj – powiedziałbym jeszcze i to, że tak naprawdę o tym, jak ten podatek będzie wyglądał, dowiemy się po zakończeniu prac parlamentarnych. Spodziewam się, że on będzie w dalszym ciągu ewoluował – ocenia Wiesław Janczyk.

Tak jak w poprzedniej, również w obecnej wersji projektu, jeśli chodzi o dni powszednie, stawka 0,7 proc. ma obciążać przychód nieprzekraczający w danym miesiącu kwoty 300 mln złotych. Z kolei  stawka 1,3 proc. ma obowiązywać od nadwyżki przychodu ponad 300 mln złotych w tym miesiącu.

Dochody z podatku służyć mają finansowaniu wydatków budżetowych wynikających z realizacji programu wsparcia rodzin „500+”, jako jedno ze źródeł tego finansowania.

RIRM

drukuj