fot. pixabay.com

Polska Policja rozpoczęła akcję „Czytaj, nie klikaj”

„Czytaj, nie klikaj” – to nowa akcja informacyjna prowadzona przez policję przed świętami, która ma na celu uchronić konsumentów przed oszustami w internecie.

Okres przedświąteczny to czas wzmożonych zakupów. W dzisiejszych czasach odbywają się one głównie przez internet, a to doskonała okazja dla oszustów, którzy chcą wykraść nasze hasła, dane i pieniądze.

„W tej opcji oszuści podszywają się pod firmy kurierskie i za pomocą SMS-a informują o konieczności dopłaty do przesyłki. Zazwyczaj kwota jest bardzo niska i nie wzbudza naszego podejrzenia. W wiadomości podany jest także link, który przekierowuje potencjalną ofiarę na stronę łudząco podobną do strony banku, gdzie osoba wprowadza wrażliwe dane, takie jak login, hasło i umożliwia tym samym przechwycenie tych danych i przejęcie kontroli nad konkretnym kontem bankowym” – poinformował nadkom. Sylwester Marczak, rzecznik Komendy Stołecznej Policji. [czytaj więcej]

Z roku na rok, jak informuje policja, internetowych oszustów jest coraz więcej. Polacy tracą także więcej pieniędzy. Przez cały 2020 rok odnotowano 10 mln 65 tys. złotych strat, natomiast w tym roku kwota przekroczyła 16 mln złotych. Policja przygotowała serie filmów, które będą prezentowane w mediach społecznościowych. W taki sposób będziemy informowani, jak ustrzec się przed oszustwami internetowymi. Bardzo często wystarczy po prostu czytać, nie klikać.

TV Trwam News

drukuj