fot. twitter.com/PKN_ORLEN

Polacy najczęściej wskazują Orlen jako firmę włączającą się w walkę z koronawirusem

W walkę z koronawirusem od początku włączają się podmioty funkcjonujące na polskim rynku. Polacy pytani o firmy, które pomagają, najczęściej wskazują PKN Orlen. Respondenci wymieniali również LOT, który po zamknięciu granic sprowadził do Polski 54 tys. Polaków. Badania zostały przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w dniach 18.03-01.04.2020 r.

O jakichkolwiek działaniach prospołecznych firm wspierających walkę z koronawirusem słyszało 55 proc. badanych. Polacy pytani o wsparcie, jakie powinno być udzielane, wskazywali tak samo często na wsparcie rzeczowe w postaci zakupu lub produkcji materiałów sanitarnych (41 proc.), jak i wsparcie finansowe (40 proc.). Zdecydowanie najmniej potrzebne, zdaniem Polaków, jest wsparcie rzeczowe (19 proc.) w postaci nieodpłatnego udostępnienia produktów czy usług danej firmy.

 Co trzeci Polak wskazał PKN Orlen jako firmę, która udzieliła wsparcia w walce z koronawirusem. Pozostałe firmy miały wskazania poniżej 10 p.p. Liczby te były jednak dużo wyższe przy znajomości wspomaganej. W pierwszej dziesiątce znalazły się takie marki jak: PKN Orlen, LOT, Allegro, PZU, PKO Bank Polski, PGNiG, 4F, Agata Meble, Fundacja Lotos oraz Empik.

Biznes w Polsce i na świecie bardzo intensywnie wspiera walkę z koronawirusem. Przybiera ona różne formy – od przekazów pieniężnych aż po pomoc rzeczową. Lista firm, które pomagają, rośnie dynamicznie. W zasadzie nie ma dnia, żeby nie pojawiały się nowe inicjatywy. Na bieżąco monitorujemy rynek i staramy się jak najwięcej z tych inicjatyw uchwycić w naszym badaniu. Zdecydowanie najbardziej rozpoznawalną firmą wspierającą walkę z koronawirusem, która jako jedna z pierwszych ruszyła na pomoc, jest PKN Orlen. Spontanicznie wskazywany jest przez jedną trzecią Polaków, co jest dużym sukcesem w tak krótkim czasie. PKN Orlen jednak od lat w naszym badaniu wskazywany jest jako jeden z najbardziej aktywnych sponsorów i niejako przyzwyczaił nas już do tego, że wspiera różne inicjatywy, co tylko pokazuje, że wieloletnia strategia sponsoringowa przynosi zamierzone efekty. Na pewno działania zapobiegające rozprzestrzenianiu się epidemii na długo zostaną zapamiętane przez odbiorców, co wpłynie pozytywnie na wizerunek spółki – wskazał dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Wyniki prezentowane w raporcie dotyczą realizacji w dniach 18 marca do 1 kwietnia 2020 r. Badanie przeprowadzono metodą CAWI. Struktura próby odzwierciedla strukturę populacji Polski ze względu na płeć, wiek, województwo i wielkość miejscowości zamieszkania.

arc.com.pl/radiomaryja.pl

drukuj