fot. flickr.com

Podkarpackie. Blisko 18 mln zł na remont trasy kolejowej Rzeszów-Przemyśl

Około 18 mln zł kosztować będzie przebudowa 11 obiektów inżynieryjnych, w tym wiaduktów, na linii kolejowej Rzeszów-Przemyśl. Dzięki remontom pociągi będą mogły jeździć na tym odcinku z prędkością 120 km/h.

Jak poinformowała PAP Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, ogłoszony jest już przetarg na wyłonienie wykonawcy.

„Prace powinny się rozpocząć w II kwartale br. W sumie przebudowanych zostanie 11 obiektów inżynieryjnych, w tym siedem wiaduktów na odcinku Jarosław–Radymno. Dzięki temu wyeliminowane zostaną ograniczenia prędkości, co pozwoli pociągom jeździć 120 km/h” – dodała.

Przebudowa wiaduktów powinna się zakończyć do końca pierwszego półrocza 2018 r. Szacowany koszt prac to ok. 18 mln zł.

W tym roku zakończy się modernizacja stacji kolejowej w Przeworsku i przystanku Przemyśl Zasanie. Jak tłumaczy Szalacha, w Przeworsku przebudowane będą dwa perony oraz odnowione zostanie przejście pod torami.

„Wyposażenie stacji w windy ułatwi korzystanie z kolei osobom o ograniczonej mobilności. Natomiast na przystanku Przemyśl Zasanie podróżni wygodniej skorzystają z pociągów – nie tylko dzięki przebudowie peronów, ale też i lepszemu oznakowaniu” – zaznaczyła.

W połowie roku zakończą się również prace na odcinku Przeworsk–Jarosław, obejmujące przebudowę kilkunastu obiektów inżynieryjnych. Na szlaku Żurawica–Przemyśl przebudowane będą natomiast trzy wiadukty.

Jak podkreśliła Szalacha, wszystkie prace na odcinku Rzeszów-Przemyśl, które zostaną wykonane w tym roku – także te rozpoczęte w roku ubiegłym – będą kosztować ok. 33 mln zł.

„Te inwestycje przyczynią się do usprawnienia podróży na tej trasie. Ich efektem będzie też zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym” – powiedziała Szalacha.

Zaznaczyła, że dzięki modernizacji szlaku, do Przemyśla będzie mogło dojeżdżać więcej pociągów dalekobieżnych.

„To ważne, bo od grudnia ub. r. pasażerowie mają dogodne połączenie z Ukrainą. Z Przemyśla do Kijowa przez Lwów ruszyły bowiem regularne kursy pasażerskie” – dodała.

Na trasie Rzeszów–Przemyśl odnowiono do tej pory m.in. ponad 150 km torów; przebudowano blisko 90 obiektów inżynieryjnych, w tym 32 wiadukty, 16 mostów i cztery przejścia dla pieszych. Zmodernizowano również 50 przejazdów kolejowo-drogowych.

PAP/RIRM

drukuj