fot. twitter.com/PKN_ORLEN

PKN Orlen zaprezentuje nowy bolid zespołu Alfa Romeo Racing Orlen w Polsce

Należący do zespołu Alfa Romeo Racing Orlen nowy bolid Formuły 1 model C41 zostanie pokazany 22 lutego w Warszawie. Będzie to pierwsza taka prezentacja w Polsce. W wydarzeniu uczestniczyć będą członkowie zespołu – zapowiedział PKN Orlen.

„Po raz pierwszy w historii prezentacja bolidu na nadchodzący sezon Formuły 1 odbędzie się w Polsce. Dzięki PKN Orlen, należący do zespołu Alfa Romeo Racing Orlen model C41 ujrzy światło dzienne 22 lutego w Warszawie. W wydarzeniu udział wezmą również członkowie zespołu” – oznajmił koncern w komunikacie.

Jak podkreślił cytowany w informacji prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, „motorsport to jeden z kluczowych elementów budowania rozpoznawalności marki Orlen”.

„Zaangażowanie w F1 i współpraca z jedynym Polakiem znajdującym się w prestiżowym gronie kierowców przynosi nam wymierne korzyści. Samego Roberta Kubicę spontanicznie kojarzy z PKN Orlen ponad 70 proc. respondentów, co ma pozytywny wpływ na efektywność reklam, ale też kampanii społecznych” – podkreślił Obajtek.

Prezes PKN Orlen zwrócił uwagę, że współpraca z Alfa Romeo Racing Orlen to nie tylko wyścigi, ale też liczne wydarzenia, które organizowane są wspólnie z koncernem, np. ubiegłoroczne obchody stulecia „Cudu nad Wisłą”.

„Cieszę się, że inauguracja nowego bolidu odbędzie się w Polsce” – oświadczył Obajtek w zapowiedzi prezentacji planowanej na 22 lutego w Warszawie.

PKN Orlen podkreślił, że dzięki zaangażowaniu w F1 marka Orlen w 2020 r. pojawiła się w ponad 100 tys. artykułów, które według danych Meltwater zostały wyświetlone ponad 359 mld razy.

„Z kolei ekwiwalent reklamowy z tytułu obecności marki Orlen w mediach społecznościowych poprzez team ARRO wyniósł 7,5 mln euro, czyli ponad 33 mln zł. Zasięg materiałów pozycjonujących markę Orlen na kanałach społecznościowych teamu Alfa Romeo Racing Orlen przekroczył 200 mln odbiorców, a na kanałach własnych PKN Orlen 35 mln” – wyliczył koncern.

Jak wspomniano w komunikacie, rywalizację na torze F1 transmituje 51 krajowych telewizji, a łączna widownia – według badań Nielsena – sięga 400 mln widzów.

„Według badań Nielsen TV Exposure Analysis z 2020 r., w ciągu pierwszych 10 miesięcy 2020 r. ekwiwalent reklamowy dla marki Orlen wyniósł ponad 400 mln zł. Oznacza to ponad trzykrotny wzrost względem 2019 r.” – podkreślił koncern.

„Ograniczenia spowodowane pandemią nie tylko zmodyfikowały kalendarz, ale także otworzyły nowe możliwości współpracy. W ciągu całego sezonu odbyło się wiele dodatkowych aktywności prezentowanych na kanałach social media, ale też wirtualne spotkania z zawodnikami, spacery po garażu i spotkania z konstruktorami. Były one wykorzystywane przez PKN Orlen w działaniach promocyjnych kierowanych do kluczowych grup interesariuszy” – przekazał koncern.

PKN Orlen przypomniał, że zespół Alfa Romeo Racing Orlen w poprzednim bolidzie C39 w 2020 r. wziął udział w 17 weekendach wyścigowych. Łącznie zespół prowadzony przez Frederica Vasseura pojawił się w 12 krajach na dwóch kontynentach, zajmując na koniec sezonu ósme miejsce w klasyfikacji konstruktorów.

PAP

drukuj