fot. twitter.com/Bon_Turystyczny

Osoby mające problem z aktywacją bonu turystycznego mogą wnioskować do Polskiej Organizacji Turystycznej

Rodzice i opiekunowie mający problemy z aktywacją bonu turystycznego muszą zawnioskować o ustalenie prawa do bonu lub dodatkowego uprawnienia do niego. Wnioski należy kierować do Polskiej Organizacji Turystycznej.

O problemach z dostępem do bonu pisze dziś „Rzeczpospolita”. Z jego informacji wynika, że do tej pory wsparcia aktywować nie mogło ponad 20 tys. rodziców. Problemy wynikają z szybkiego tempa wdrażania systemu.

Głównie związane są one z wczytaniem bazy danych dotyczącej świadczenia „Rodzina 500 plus”, na podstawie której przyznawane są bony turystyczne.

Rzecznik ZUS Paweł Żebrowski zwraca uwagę, aby przed rozpoczęciem aktywacji sprawdzać, która osoba w rodzinie wnioskowała o tego typu świadczenie, bo to ona może wygenerować bon. Jeśli bon jest niewidoczny w platformie, trzeba się odwołać.

– Jeżeli nie jest widoczny ten bon w profilu PUE, a wiemy, że mamy do niego uprawnienia, to w takiej sytuacji należy złożyć wniosek do Polskiej Organizacji Turystycznej o ustalenie prawa do bonu lub dodatkowego uprawnienia do bonu. Informacje, gdzie składać wniosek, znajdują się na naszej stronie internetowej. Wówczas POT ustali, czy faktycznie mamy prawo do tego bonu i później będzie on widoczny w profilu PUE – wskazuje rzecznik ZUS.

Bon turystyczny przyznawany jest na dziecko, na które przysługuje świadczenie wychowawcze lub dodatek wychowawczy z programu „Rodzina 500 plus”. Za pomocą bonu można płacić za usługi hotelarskie i imprezy turystyczne na terenie Polski. Do końca sierpnia pobrano bony turystyczne na 759 mln zł.

RIRM

drukuj