NIK sprawdzi koncesję OLT Express

Najwyższa Izba Kontroli sprawdzi koncesję na wykonywanie przewozu lotniczego dla OLT Express, powiązanej ze spółką Amber Gold.

 

Koncesję linii wydał Urząd Lotnictwa Cywilnego. Kilka miesięcy później OLT Express musiał zawiesić swoją działalność. Po złożeniu wniosku o upadłość sąd orzekł, że spółka jest tak biedna, że nie stać jej nawet na sfinansowanie kosztów tego postępowania.

 

W związku z tą sytuacja NIK sprawdzi, czy Urząd Lotnictwa Cywilnego postępował rzetelnie i legalnie, przyznając koncesję dla linii lotniczej, powiedział Paweł Biedziak, rzecznik Izby.

 

– NIK zbada czy ULC wypełnił wszystkie kroki wymagane procedurami prawnymi. Czy zebrał komplet dokumentów, czy zweryfikował te dokumenty. I czy zbadał rzeczywistą wiarygodność OLT Express w momencie przyznawania koncesji. Chcemy też sprawdzić czy Urząd Lotnictwa Cywilnego ma wystarczające narzędzia prawne do weryfikowania podmiotów ubiegających się o koncesję powiedział Paweł Biedziak.

 

Zbadania koncesji domagali się także posłowie z sejmowej Komisji Infrastruktury. Podczas ostatniego posiedzenia skierowali oni dezyderat w tej sprawie do Najwyższej Izby Kontroli.

 

Posłowie skierowali również wnioski do ministra transportu. W pierwszym z nich chcą przygotowania i opublikowania białej księgi, w której minister opisze i wyjaśni procedury udzielenia koncesji OLT Express. Drugi wniosek dotyczy dymisji Tadeusza Jarmuziewicza, sekretarza stanu w resorcie transportu.

 

Poseł Andrzej Adamczyk, członek sejmowej Komisji Infrastruktury powiedział, że firma OLT Expres już w prospekcie gospodarczym wskazała, że będzie finansowana z Amber Gold mimo to przyznano jej koncesję. W taki sam sposób, jak dodał poseł, za rządów Platformy Obywatelskiej rozdawane są w Polsce wszelkiego rodzaju pozwolenia na działalność. Poseł zwrócił uwagę m.in. na sprawę rozdawania koncesji na pierwszy cyfrowy multipleks. Jego zdaniem  niezrozumiałe  jest odrzucenie tego miejsca dla katolickiej Tv Trwam.

 

Koncesja na multipleks dla TV Trwam: wszystkie warunki spełnione, jasne i przejrzyste zasady finansowania. W konsekwencji TV Trwam nie dostaje koncesji; otrzymują inni nadawcy, którzy budzą wątpliwości co do kondycji finansowej. Firma występuje o koncesję na przewóz lotniczy w kraju – poddaje wątpliwe zabezpieczenia finansowe. Ponadto wskazuje na firmę, która żywi się finansami, które wpłacają emeryci i renciści. Z góry wiadomo, że te pieniądze zostaną im zabrane. W tej sytuacji rząd lekką ręką tę koncesję przyznaje – powiedział Andrzej Adamczyk.

 

Linie OLT powstały w 2011 r. w wyniku przejęcia przez fundusz kapitałowy Amber Gold większościowych udziałów w dwóch polskich liniach lotniczych: OLT Jetair oraz Yes Airways. OLT Express Poland złożył wniosek o upadłość 31 lipca. Kilka dni wcześniej wniosek o upadłość ugodową złożyła firma OLT Express Regional. 

Wypowiedź Pawła Biedziaka


Pobierz Pobierz

 

Wypowiedź Andrzeja Adamczyka


Pobierz Pobierz

RIRM

drukuj
Tagi:

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl