„Newsweek” znów uderza w katolików

„Newsweek” po raz kolejny uderza w katolików. Tym razem tygodnik Tomasza Lisa napisał o dyskryminacji, z jaką mają się spotykać niewierzące dzieci w polskich szkołach.

W artykule mowa jest o ,,zawłaszczaniu szkół przez Kościół”, ,,panoszeniu się” w nich religii czy ,,zamienianiu szkół w miejsca kultu religijnego”. Autorzy tekstu piszą także o wykluczaniu z przestrzeni szkolnej uczniów niewierzących, którzy nie uczęszczają na lekcje religii.

Zdaniem jednego z rozmówców tygodnika robią to ,,zwolennicy radykalizmu religijnego”. Padają też słowa o ,,postawach przybierających formę dżihadu”, czy ,,adoracji jednomyślności w stylu Korei Północnej”.

Z artykułu wynika też, że polskie szkoły nie dają alternatywy uczniom niewierzącym. Ich rodzice mają mieć też trudności w wychowaniu ich ,,po swojemu”, czemu winny jest kraj ,,przesiąknięty na wskroś kultem religijnym”.

Prof. Piotr Jaroszyński, wykładowca KUL i WSKSiM, odnosząc się do publikacji, podkreśla, że jest ona pisana na zamówienie środowisk lewicowych, które cięgle mają problem, jak zamienić katolicką Polskę w pustynię.

Nie ma Polski bez katolicyzmu. Tak na krótszą metę takie artykuły nie mają większego znaczenia. Na dalszą metę natomiast mogą być groźne, dlatego wiedząc właśnie o tym, że są one robione na zamówienie, musimy tym bardziej wzmacniać katolicyzm, do którego istoty należy tolerancja i wolność. Przypisywanie nam tych cech, o których mowa, jest po prostu wymysłem, dlatego że nikt nikomu nie przeszkadza, aby wychowywał swoje dzieci w innym duchu. Tylko niech uważa, jakie potem będą tego skutki, ponieważ chodzi o to, że moralność zwłaszcza katolicka zawiera bardzo ważne cechy uniwersalne, które zabezpieczają prawa człowieka jako osoby – zaznacza prof. Piotr Jaroszyński.

Niewierzący rodzice uczniów – jak czytamy w „Newsweeku” – chcą m.in., aby w szkole nie były przemycane treści o charakterze religijnym. Przeszkadzają im też krzyże w salach, śpiewanie kolęd, jasełka, wystawy o Janie Pawle II czy wspólne wyjścia na rekolekcje.

RIRM

drukuj