fot. wikipedia

„Nasz Dziennik”: Skażeni ignorancją

Apel „niewielkiej grupy Polaków” do Ojca Świętego o „naprawienie” Kościoła w Polsce i „reakcję w sprawie tuszowania pedofilii w polskim Kościele” jest w rzeczywistości kolejnym przejawem walki z Kościołem katolickim w Polsce. W ten sposób inicjatywę oceniła włoska agencja prasowa ACI-Stampa.

Agencja zwraca uwagę, że inicjatorzy akcji „wykupili reklamę w celu zainicjowania kolejnego ataku na Kościół w Polsce”. W tym kontekście przytacza słowa ks. Fortunato di Noto, przewodniczącego stowarzyszenia „Meter”, który od 30 lat walczy z pedofilią. Stwierdził on, że „ludzie, którzy widzą wykorzystywanie małoletnich wyłącznie w Kościele katolickim, są albo źle poinformowani, albo są całkowitymi ignorantami”.

„Oczywiście prawdziwe ofiary zawsze muszą być otoczone uwagą i być bronione. Instrumentalizowanie pedofilii w celu uderzenia w Kościół jest rzeczą haniebną i obrzydliwą. Nagłaśnia się tylko pojedyncze przypadki wykorzystywania popełniane przez księży, podczas gdy w samej Europie jest 18 milionów dzieci wykorzystywanych przez miliony drapieżnych pedofilów” – podkreślił ks. Fortunato di Noto.

Warto przypomnieć, że opublikowany niedawno raport stowarzyszenia „Meter” zwrócił uwagę na gwałtowny wzrost nadużyć i przestępstw seksualnych wobec dzieci poniżej 13. roku życia. W dokumencie jest mowa o siedmiu milionach zdjęć, milionie filmów oraz 320 czatach pedopornograficznych. Ksiądz Fortunato di Noto wielokrotnie zwracał uwagę na „całkowitą bierność rządów oraz nieskuteczność organów ścigania na całym świecie w stawianiu czoła globalnemu przestępstwu, jakim jest pedofilia i pornografia dziecięca w sieci”. Zwłaszcza że popyt na dziecięcą pornografię wzrasta, a rozwojowi tego kryminalnego procederu towarzyszy zmowa milczenia ze strony mediów.

Czy to przypadek? We wspomnianej na początku wypowiedzi przewodniczący stowarzyszenia „Meter” zauważył, iż mamy obecnie do czynienia z bezkarnym rozpowszechnianiem i promowaniem ideologii, która chce czynić pedofilię zjawiskiem normalnym. Istnieje bardzo wpływowe lobby nie tylko upowszechniające pornografię dziecięcą, ale również ideologię pedofilską.

„Kryją się za tym dobrze zorganizowane lobby, ale także pewne kręgi inteligencji libertyńskiej i relatywistycznej. To są prawdziwi wrogowie dzieci w dzisiejszym świecie” – podkreślił przewodniczący stowarzyszenia „Meter”.

Inicjatorem wykupienia reklamy opublikowanej na łamach włoskiej gazety „La Repubblica” w uroczystość Świętych Apostołów Piotra i Pawła jest Justyna Zorn, znana jako organizator ubiegłorocznych protestów przed kurią biskupią w Gdańsku. Reklama kosztowała 7,5 tys. euro, które zgromadzono podczas zbiórki przeprowadzonej w tym celu poprzez internet. Warto w tym miejscu dodać, że nie jest to inicjatywa nowa. Dokładnie 4 lata temu, w 2016 roku, krakowska Fundacja im. Zygmunta Starego opublikowała na łamach „La Repubblica” zadziwiająco podobnie brzmiący apel, prosząc, by Ojciec Święty ratował Kraków przed… zanieczyszczeniem powietrza.

Na razie nie tylko w Krakowie, ale w całej Polsce mamy powietrze skażone antykatolicyzmem. Może czas na dezynfekcję?

Sebastian Karczewski, „Nasz Dziennik”

drukuj