fot. twitter.com/MEN_GOV_PL

Ministerstwo Edukacji i Nauki powołało specjalny zespół roboczy pracujący nad jakością podręczników szkolnych

Poprawa jakości treści w podręcznikach szkolnych jest głównym zadaniem, jakie stawia przed sobą zespół roboczy przy ministrze edukacji i nauki. Wczoraj odbyło się pierwsze spotkanie tego gremium. Zespół ma pracować nad podniesieniem standardów zatwierdzania i dopuszczania do użytku podręczników do j. polskiego, historii i WOS-u.

Eksperci zwrócą uwagę, czy treści, które są zawarte w książkach, obejmują wytyczne szczegółowe i ogólne określone w podstawie programowej.

Owocem ich prac ma być specjalny raport.

– Na podstawie wniosków z prac zespołu powstanie specjalny raport na temat funkcjonowania systemu dopuszczania podręczników do użytku szkolnego. Materiał będzie przedłożony ministrowi edukacji i nauki. Wnioski zawarte w raporcie mają posłużyć zmianie przepisów i procedur, która wpłynie na poprawę jakości podręczników. Efektem działań powołanego gremium ma być także wypracowanie wskazówek dla rzeczoznawców, którzy opiniują podręczniki pod względem merytoryczno-dydaktycznym – powiedziała Anna Ostrowska, rzecznik MEiN.

W swoich pracach zespół ekspertów weźmie pod uwagę m.in. opinie rodziców i nauczycieli na temat treści w podręcznikach szkolnych.

Zmiany w podstawie programowej mają być wprowadzane stopniowo. W najbliższym czasie resort nie wyklucza modyfikacji kanonu lektur.

RIRM

drukuj