fot. wikipedia.org

MGMiŻŚ: w ciągu miesiąca zostanie przedstawiony szczegółowy program budowy promu w Szczecinie

W ciągu miesiąca resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej przedstawi szczegółowy program budowy promu w Szczecinie. Inwestycja wpisuje się w realizację programu dla polskich stoczni – Batory. Budowy promu podjęła się szczecińska stocznia Gryfia.

Stępkę pod budowę promu położono już w czerwcu 2017 r. W październiku podpisano zlecenie na projekt techniczny nowej jednostki. Został też odebrany przez armatora projekt kontraktowy. Do tej pory jednak statek nie wyszedł poza prace projektowe.

Dyrektor biura prasowego Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Michał Kania zapewnił, że inwestycja zostanie zrealizowana.

– Prom realizowany w Stoczni Gryfia ma zaprogramować całą serię budowy promów w ramach programu Batory. Zapewni to funkcjonowanie polskim stoczniom na ok. 10 lat, dlatego tak bardzo ważne jest to, aby ten pierwszy etap, czyli pierwszy prom, został należycie zaprojektowany. Stąd też prace projektowe nad promem. Jest półroczne opóźnienie, natomiast w ciągu miesiąca zostaną przedstawione szczegółowe terminy, jeśli chodzi o kolejne etapy realizacji tego projektu – mówił Michał Kania.

Długość linii ładunkowej nowego promu ma wynieść około 3 tys. metrów. Na jednostce ma się zmieścić około 165 samochodów ciężarowych oraz 50 samochodów osobowych.

Statek miałby zabierać na pokład 400 pasażerów oraz 71 osób załogi i obsługiwać połączenie Świnoujście – Ystad w Szwecji.

RIRM

drukuj