MFiPR: wkrótce nabór wniosków o dofinansowanie z UE na innowacje z Mazowsza

Od 9 kwietnia firmy z Mazowsza mogą składać wnioski o dofinansowanie innowacyjnych projektów – podał resort funduszy i polityki regionalnej we wtorkowym komunikacie. Do rozdysponowania jest 500 mln zł z unijnego programu Inteligentny Rozwój.

Nabór odbywa się na tzw. Szybkiej Ścieżce dla Mazowsza, a wnioski mogą składać przedsiębiorcy – niezależnie od wielkości firmy – oraz konsorcja z udziałem przedsiębiorców lub przedsiębiorców i jednostek naukowych. Pomysł, który ma szansę na dofinansowanie, powinien wpisywać się w minimum jedną Krajową Inteligencją Specjalizację. W przypadku projektu realizowanego samodzielnie, wnioskodawca musi realizować projekt na terenie Mazowsza, a w przypadku konsorcjum, przynajmniej jeden z konsorcjantów winien realizować projekt na Mazowszu.

Na innowatorów czeka 500 mln zł z Programu Inteligentny Rozwój. Dofinansowanie można otrzymać na badania przemysłowe, eksperymentalne prace rozwojowe oraz prace przedwdrożeniowe, czyli te, które pozwolą na komercjalizację danego rozwiązania. Obligatoryjnym elementem prac są jedynie eksperymentalne prace rozwojowe. Minimalna wartość projektu w przypadku pojedynczego MŚP to 1 mln zł, a w przypadku dużych firm oraz konsorcjów 2 mln zł. Maksymalna wartość kosztów kwalifikowanych projektów nie może przekroczyć 50 mln euro. Dofinansowanie może wynieść do 80 proc. wartości badań przemysłowych prowadzonych w projekcie. Wysokość dofinansowania zależna jest przede wszystkim od rodzaju prac prowadzonych w projekcie oraz wielkości przedsiębiorstwa.

Nabór wniosków rozpocznie się 9 kwietnia i potrwa do 14 maja 2020 roku, do godz. 16.00.

Jak podał resort, w ubiegłorocznym konkursie dedykowanym projektom realizowanym na terenie województwa mazowieckiego czyli Ścieżce dla Mazowsza finansowanie otrzymało 56 projektów, a do innowatorów trafiło łącznie niemal 500 milionów złotych. Wśród sfinansowanych technologii znalazły się między innymi substytut czerwonych krwinek, innowacyjna usługa carsharingu 2.0, sensory dla przemysłu 4.0 i IoT czy platforma do e-marketingu.

PAP

drukuj