fot. PAP

MEN zatwierdził kontrowersyjny podręcznik

Ministerstwo Edukacji Narodowej zatwierdziło budzący wiele kontrowersji podręcznik do języka angielskiego dla uczniów klas IV szkoły podstawowej. Książka pt. „Look” zawiera opisy zachowań, pełnych agresji, przemocy oraz okrucieństwa.

W książce uczniowie muszą m.in. opisywać twarz z listu gończego. Na ilustracjach w podręczniku widać salę lekcyjną, w której dzieci znęcają się nad sobą bijąc się po głowach. Jeden z uczniów rzuca w nauczycielkę płytą CD. Z kolei rodzice dzieci zostali ukazani jako wampiry – o sprawie napisał jeden z dzienników.

MEN nie panuje nad procesem zatwierdzania podręczników – alarmuje poseł Lech Sprawka z sejmowej Komisji Edukacji Nauki i Młodzieży.

– Ministerstwo Edukacji Narodowej w ogóle nie panuje nad systemem. Uwaga ta dotyczy zarówno podstawy programowej oraz proponowanych podręczników. Poziom tych podręczników wielokrotnie jest bardzo niski. Podręcznik historii do klasy piątej, który mówi o historii Polski, skonstruowany jest tak, że historia w pewnym momencie kończy się na Bolesławie Chrobrym, a później mamy przeskok. Nie ma żadnego materiału o tym co się działo w międzyczasie. Są to kolejne przykłady na to, że ministerstwo absolutnie nie panuje nad procesem zatwierdzania podręczników. Tak, jak nie panowało nad dobrą konstrukcją podstawy programowej – powiedział Lech Sprawka.

Skutki reformy programowej wprowadzonej w 2009 roku przez Krystynę Szumilas będą się negatywnie odbijały na poziomie kształcenia uczniów obecnie i w przyszłości – dodaje poseł.

– Generalnie reforma podstawy programowej wdrażana od 01.09. 2009 r. jest jedną z najgorszych zmian w całej edukacji w okresie po 1989 roku. Problem polega na tym, że odrzucenie tej reformy programowej będzie bardzo trudne, a jej skutki – w związku z tym, że to trwa już pięć lat- będą bardzo negatywnie odbijały się na poziomie kształcenia młodzieży w tej chwili i w najbliższej przyszłości – mówił Lech Sprawka.

 

RIRM

drukuj