KNF ostrzega przed kampanią wymierzoną w klientów PKO BP
„Ostrzegamy przed niebezpieczną kampanią wymierzoną w klientów PKOBP” – podano w czwartkowym wpisie KNF na Twitterze. Jej celem jest wyłudzenie haseł do logowania.
W czwartek Komisja Nadzoru Finansowego na Twitterze ostrzegła przed kampanią wymierzoną w klientów PKO BP.
„Ostrzegamy przed niebezpieczną kampanią wymierzoną w klientów PKOBP. W fałszywych wiadomościach e-mail oszuści zachęcają do aktywacji usługi bezpieczeństwa. Wprowadzone na stronie hasła trafiają automatycznie do oszustów. Bądźcie ostrożni!” – podano we wpisie KNF.
⛔Ostrzegamy przed niebezpieczną kampanią wymierzoną w klientów @PKOBP. W fałszywych wiadomościach e-mail oszuści zachęcają do aktywacji usługi bezpieczeństwa. Wprowadzone na stronie hasła trafiają automatycznie do oszustów.
Bądźcie ostrożni! pic.twitter.com/OyJbwFr6an— CSIRT KNF (@CSIRT_KNF) February 17, 2022
Do wpisu KNF dołączyła zrzuty ekranów wiadomości od oszustów. W mailu od oszustów, podszywających się pod PKO BP pojawia się następująca informacja: „Nasz system rozpoznaje, że nie aktywowałem jeszcze naszej nowej usługi bezpieczeństwa Pkobp IKO, dzięki czemu możesz łatwo zarządzać swoim kontem PKOBP”. W wiadomości wspomina się także o „nowym bezpłatnym ubezpieczeniu Pkobp IKO”, które ma służyć do „zarządzania błyskawicznymi zakupami online do marnowania czasu”. W wiadomości znajduje się link prowadzący do fałszywego ekranu logowania.
W PKO BP Skarb Państwa ma 29,43 proc. udziału w kapitale zakładowym. PKO Bank Polski ma łącznie ponad 11 mln, z czego 10,5 mln w segmencie detalicznym.
PAP