fot. pixabay.com

Dziecięcy telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka będzie dostępny całą dobę

Dziecięcy telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka rozszerza swoją funkcjonalność. Wkrótce będzie dostępny przez całą dobę. Infolinia skierowana jest do dzieci i młodzieży, które mają problem i nie wiedzą, do kogo się z nim zwrócić. Często telefonują także dorośli, którzy zgłaszają problem nieletnich.

Pod numerem 800 12 12 12 dyżurują osoby z wykształceniem psychologicznym, pedagogicznym oraz prawniczym.

Pracownicy Biura Rzecznika Praw Dziecka są dostępni od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.15 do 20.00.

Rzecznik Praw Dziecka, Mikołaj Pawlak, zwrócił uwagę na antenie Radia Maryja, że wkrótce infolinia będzie czynna non stop. [czytaj więcej]  

– Mam nadzieję, że z końcem listopada będzie dostępny całą dobę. Szykujemy także spoty, żeby dzieci miały informacje o tym, że jest pomoc, można się gdzieś wygadać, powiedzieć o problemach swoich czy kolegi, który się obawia. Dziecięcy telefon zaufania jest dostępny dla każdego – powiedział Mikołaj Pawlak.

Wiele spraw zgłoszonych telefonicznie prowadzonych jest dalej przez Rzecznika Praw Dziecka. Podejmowane są również natychmiastowe, doraźne interwencje we współpracy z wieloma instytucjami.

 

RIRM

drukuj