fot. https://twitter.com/RPDPawlak

Dziecięcy Telefon Zaufania na wrocławskim tramwaju

Rzecznik Praw Dziecka i Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu rozpoczęli wspólną kampanię społeczną, promującą Dziecięcy Telefon Zaufania.  

Na ulice miasta wyruszył specjalnie oklejony tramwaj, który promuje telefon zaufania i czat internetowy. Akcja potrwa przez 12 miesięcy i ma służyć propagowaniu specjalistycznej pomocy dla najmłodszych.

Przy telefonie zaufania pracują zarówno psychologowie, jak i pedagodzy oraz prawnicy, którzy potrafią udzielać wsparcia i pomocy w trudnych sytuacjach.

Mikołaj Pawlak, Rzecznik Praw Dziecka, podkreślał we Wrocławiu, że wsparcie dla dzieci jest szczególnie potrzebne w okresie pandemii.

Telefon 800 12 12 12, który jest czynny przez całą dobę w każdy dzień tygodnia, to numer dostępny dla wszystkich dzieci i młodzieży. Ten telefon zaufania jest poradnią pierwszego kontaktu. Tramwaj, który będzie jeździł, ma się utrwalić i utkwić w umysłach dzieci i młodzieży, po to, aby pamiętali, że jeżeli mają jakiś problem, na przykład są dotknięci przemocą albo trudną sytuacją dla młodego człowieka, to właśnie telefon zaufania ma być dostępny natychmiast – zaznaczył Mikołaj Pawlak.

Rzecznik Praw Dziecka zaapelował, by na telefon dzwoniły nie tylko dzieci, ale też osoby, które dostrzegają problemy dzieci np. dotkniętych przemocą. Takie sygnały zdaniem rzecznika są również ważne i nie będą bagatelizowane. Każdego dnia na dziecięcy telefon zaufania dzwoni od 400 do 600 dzieci z całej Polski.

RIRM/TV Trwam News

drukuj