Centralny Port Lotniczy

Powstanie Centralnego Portu Lotniczego w Polsce jest niezbędne – powiedział w rozmowie z naszą redakcją minister Andrzej Adamczyk. Szef resortu infrastruktury i budownictwa dodał, że takie miejsce ułatwi pasażerom sprawniejsze przemieszczanie się w poszczególne miejsca publicznymi środkami transportu.

W ubiegłym tygodniu Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów podjął decyzję o rekomendowaniu rządowi budowy Centralnego Portu Lotniczego.

Centralny Port Lotniczy miałby powstać w centrum Polski pomiędzy Łodzią, a Warszawą, blisko głównych szklaków komunikacyjnych. Polacy coraz częściej korzystają nie tylko z transportu lotniczego, ale także z przejazdów koleją – zwraca uwagę minister Andrzej Adamczyk i dodaje, że powstanie Centralnego Portu Lotniczego jest niezbędne, aby ułatwić ludziom podróż, a także przemieszczanie się, zwłaszcza na trasach długodystansowych.

– Jeżeli mówimy o  Centralnym Porcie Lotniczym to może bardziej adekwatna nazwa Centralny Port Komunikacyjny. Powiązany z  transportem kolejowym, powiązany z infrastrukturą drogową, ale Centralny Port Lotniczy. Port komunikacyjny jako swoisty hub, czyli miejsce, do którego przywożeni są pasażerowie z mniejszych lotnisk, z lotnisk regionalnych i ekspediują, wyjeżdżają w dalszą podróż, ale już na takich trasach długodystansowych, często transkontynentalnychpowiedział Andrzej Adamczyk.

Powstanie Centralnego Portu Lotniczego jest konieczne, ponieważ lotnisko na Okęciu przestanie niebawem spełniać swoje możliwości – podkreśla minister Andrzej Adamczyk.

– Praktycznie ok. 2020, 2021 to będzie kres możliwości portu lotniczego Okęcie. Dlatego koniecznym jest realizacja nowego przedsięwzięcia, oczywiście z utrzymaniem przepustowości portu Lotniczego Okęcie w duoporcie z Modlinem do czasu budowy nowego portu centralnego, a ten czas przewidywany jest na około na 2028 – zaznaczył minister infrastruktury i budownictwa.

Analizy przewidują, że Centralny Port Lotniczy mógłby obsługiwać nawet 60 milionów pasażerów rocznie.

TV Trwam News/RIRM

drukuj