Intermarche zwróci pieniądze dostawcom
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zobowiązał centralę zakupową sklepów Intermarche do zmiany umów z dostawcami i zwrotu niesłusznie pobieranych rabatów.
Urząd wyjaśnia, że spółka podpisywała umowy handlowe z dostawcami produktów rolno-spożywczych z opóźnieniem. W związku z tym nie wiedzieli oni, na jakich warunkach zostanie rozliczona sprzedaż za okres przed zawarciem umowy.
Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, wskazał, że dostawcy byli również – pomimo niespełnienia warunków przewidzianych w umowie – obciążani dodatkowymi rabatami.
– To niedopuszczalne praktyki, w wyniku których dostawcy produktów rolno-spożywczych nawet przez kilka miesięcy nie wiedzieli, jakie wynagrodzenie otrzymają za sprzedane towary. Ich dochody były zmniejszane poprzez rabaty retrospektywne, które nie wynikały z podpisanych umów. Dlatego zobowiązałem spółkę do zmiany praktyk i zwrotu niesłusznie pobranych opłat. Zgodnie z nałożonym zobowiązaniem przedsiębiorca zwróci pobrane kwoty wraz z odsetkami za zakwestionowane rabaty – powiedział Tomasz Chróstny.
Zgodnie z decyzją UOKiK spółka ma przestać zawierać z dostawcami umowy określające warunki rabatów na dany rok już po jego rozpoczęciu, z mocą wsteczną.
Dzięki temu dostawcy będą znali warunki finansowe współpracy z siecią w momencie rozpoczęcia współpracy na konkretny okres.
Prezes UOKiK na bieżąco monitoruje relacje dużych sieci handlowych z dostawcami produktów rolno-spożywczych.
RIRM