Akcja billboardowa ma przekonywać Polaków do zalet posiadania broni
Społeczna akcja billboardowa ma przekonywać Polaków do zalet posiadania broni. O rozpoczętej kampanii napisała „Rzeczpospolita”. Na ulicach w Koszalinie, Słupsku i Sławnie zawisły plakaty z cytatami między innymi amerykańskiego prezydenta Donalda Trumpa na temat korzyści zbrojenia społeczeństwa.
Na jednym z nich czytamy słowa Trumpa: „Jedynym, który może powstrzymać złego człowieka z bronią, jest dobry człowiek z bronią”. Na jednym z plakatów jest też zdjęcie kobiety, która sięgając do torebki po pistolet ma zamiar obronić się przed napastnikiem z nożem.
Prawo do posiadania broni wynika wprost z prawa do życia – powiedział, odnosząc się do akcji, wiceprezes Fundacji Ad Arma Paweł Madaliński.
– Broń to nie jest przedmiot magiczny. Jest to przedmiot jak każdy inny. Wolny obywatel powinien mieć prawo posiadać broń. Wszelkie inicjatywy, które mają na celu uświadamianie Polakom potrzeby posiadania broni, bo z bronią jest jak z apteczką i gaśnicą – nikt nie chce, żeby była potrzebna, ale czasami jest po prostu niezbędna, my pochwalamy i uważamy, że są potrzebne i słuszne – podkreślił Paweł Madaliński.
Autorem kampanii jest Ruch Obywatelski Miłośników Broni i Fundacja Trybun.org.pl.
Choć ilość pozwoleń na broń w Polsce rośnie, to w statystykach nasz kraj jest znacznie poniżej średniej europejskiej. Z danych przytoczonych przez gazetę wynika, że na tysiąc osób przypada u nas 3,5 pozwolenia na broń, choć na przykład w Czechach jest ich koło 30, w Niemczech 40, a w Finlandii aż 308.
RIRM