PKP przewiduje wiele udogodnień w okresie przedświątecznym
Całodobowe wsparcie podróżnych oraz monitoring sytuacji pogodowej i ruchu pociągów, dodatkowi informatorzy na dworcach – w taki sposób polska kolej przygotowuje się do obsługi pasażerów w okresie okołoświątecznym.
Przewoźnik PKP Intercity wzmocni pociągi dodatkowymi wagonami. W dyspozycji pozostają też służby techniczne. O bezpieczne podróże zadbają wzmocnione służby dyspozytorskie PLK we współpracy z przewoźnikami.
PKP Intercity jest przygotowane do świątecznego szczytu przewozowego – zapewniła Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy przewoźnika.
– Przewoźnik będzie na bieżąco monitorować frekwencję w pociągach i, jeśli zajdzie potrzeba, składy w miarę możliwości będą uzupełniane dodatkowymi wagonami, aby zapewnić jak największą liczbą miejsc siedzących. 21 i 22 grudnia na największych polskich dworcach, tj. w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Gdańsku, Gdyni, Szczecinie, Katowicach, Wrocławiu, do dyspozycji podróżnych będą informatorzy mobilni. Pomogą oni ustalić pasażerom dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, a także będą służyć wszelką informacją pomocną w podróży – powiedziała Agnieszka Serbeńska.
W gotowości do pracy na torach będzie 170 zespołów szybkiego usuwania awarii i 20 zespołów ratownictwa technicznego. Do zimowych działań zabezpieczono sprzęt między innymi odśnieżarki i pługi. W przypadku opóźnień pociągów powyżej 120 min, na kilkudziesięciu największych dworcach podróżni otrzymają przekąski i ciepłe napoje.
Przez całą dobę 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, działa Centrum Wsparcia Klienta. Każdy, kto planuje podróż, może na bieżąco obserwować prognozowaną frekwencję w danym pociągu na stronie www.intercity.pl.
RIRM