Wirtualny asystent odpowie na najczęściej zadawane pytania dot. koronawirusa
Ministerstwo Zdrowia we współpracy z IBM Polska uruchomiło wirtualnego asystenta, który umożliwia szybką odpowiedź na najczęściej zadawane pytania dotyczące koronawirusa.
Narzędzie jest codziennie zasilane nowymi informacjami autoryzowanymi przez rządowe instytucje, takie jak: Ministerstwo Zdrowia, Główny Inspektorat Sanitarny i Narodowy Fundusz Zdrowia.
Wirtualny asystent jest odpowiedzią na stale rosnącą liczbę zapytań, w szczególności dotyczących m.in. zakażenia, objawów, kwarantanny czy zasad pracy w związku z epidemią.
Resortowi zdrowia zależy, aby wszyscy w jak najszybszy sposób mogli dotrzeć do prawdziwych informacji, które pomogą w walce z pandemią – mówi Wojciech Andrusiewicz, rzecznik Ministerstwa Zdrowia.
– Wirtualny asystent w łatwy i szybki sposób pomoże w dotarciu do najlepszej informacji. Warto się kierować tylko sprawdzoną informacją. Staramy się w wielu miejscach, na wielu polach udostępniać wiedzę, która jest najwłaściwsza, żeby nie korzystać z różnego rodzaju newsów, które są niesprawdzone i często nieprawdziwe. Dlatego też każda możliwość udostępnienia nowego narzędzia jest dla nas wartościowa i taka też będzie dla naszych odbiorców – wskazuje Wojciech Andrusiewicz.
Wirtualny asystent jest dostępny w serwisie www.pacjent.gov.pl.
RIRM