fot. twitter.com/UOKiKgovPL

UOKiK przygotował specjalny pakiet informacji dot. sytuacji zagrożenia epidemiologicznego

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował dla konsumentów specjalny pakiet informacji dotyczący sytuacji zagrożenia epidemiologicznego.

Jest to odpowiedź na najczęściej pojawiające się pytania, problemy i skargi związane m.in. z odwoływanymi wyjazdami, wprowadzającymi w błąd ofertami czy zawyżonymi cenami w sklepach.

Teraz wszystkie potrzebne informacje zebrane są w jednym miejscu na stronie uokik.gov.pl.

– Eksperci UOKiK świadczą darmowe poradnictwo prawne poprzez infolinię, a także adres mailowy, na który konsumenci zgłaszają wątpliwości dotyczące produktów bądź usług, wychodząc naprzeciw bieżącemu zapotrzebowaniu na rzetelną, jasną informację. Uruchomiliśmy dodatkową zakładkę pod adresem uokik.gov.pl/koronawirus. Tam znajdziecie Państwo odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania zgłaszane do nas przez konsumentów. Tę stronę będziemy aktualizować i uzupełniać o najczęściej pojawiające się pytania po to, aby konsumenci mieli dostęp do jasnej i rzetelnej informacji, a także odpowiedzi na nurtujące ich pytania – powiedział Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Porady są podzielone na kilka kategorii tematycznych: „Usługi turystyczne”, „Hotele”, „Transport”, „Sprzedaż”, „Usługi finansowe”, „Ochrona konsumentów”.

Na przykład w kategorii „Transport” znajdą się informacje, co robić w przypadku odwołania lotu przez przewoźnika. Z kolei w kategorii „Hotele” odnajdziemy poradę, na jakie przepisy się powołać, aby bezpłatnie anulować rezerwację noclegu.

RIRM

drukuj