fot. PAP/Grzegorz Momot

Tatry: Trwa renowacja kolejki linowej na Kasprowy Wierch

Ekipa ekspertów rozpoczęła zdejmowanie wagoników kolejki linowej na Kasprowy Wierch. Operacja jest związana z koniecznością przeprowadzenia renowacji i przeglądu. Po zdjęciu wagoników nastąpi skomplikowane przesunięcie lin nośnych kolei.

„Wszystkie działania idą zgodnie z planem. Na pierwszym odcinku zdemontowano już stabilizatory odpowiedzialne za równoległe utrzymywanie się lin nośnych kolei. Odłączono elektryczne zasilanie kabin, część z nich została też już zdjęta. Jutro po południu pierwszy komplet zostanie przewieziony do Szwajcarii, gdzie czeka go przegląd i modernizacja” – powiedział Patryk Białokozowicz z zarządu Polskich Kolei Linowych.

Gruntowny przegląd kolei linowej na Kasprowy Wierch oraz przesuwanie lin nośnych odbywa się raz na 12 lat. Cały proces potrwa do końca listopada. Prace będą się odbywać na każdej ze stacji PKL Kasprowy Wierch, na ośmiu linach nośnych, których łączna masa wynosi ok. 200 ton. Odczepione od lin nośnych mechanizmy zostaną poddane dokładnemu przeglądowi. W kabinach zostanie wymieniona podłoga, a wagoniki zyskają nowy, odświeżony wygląd.

Turyści, którzy wybierają się na Kasprowy Wierch, mogą się tam udać jedynie pieszo. Najkrótszym, zielonym szlakiem, prowadzącym z Kuźnic przez Myślenickie Turnie na szczyt można zajść w przeciągu 3 godzin. Można także wybrać szlaki żółty przez Dolinę Jaworzynki i Halę Gąsienicową. Kolejny, niebieski szlak przez Boczań jest zamknięty z uwagi na remont ścieżki. Kolejka linowa wznowi kursowanie w grudniu.

PAP

drukuj