Szczecin: Podpisano umowę na modernizację Bazy Oznakowania Nawigacyjnego Urzędu Morskiego
W Szczecinie podpisano umowę na modernizację Bazy Oznakowania Nawigacyjnego Urzędu Morskiego. To ostatni dokument związany z pogłębieniem toru żeglugowego ze Świnoujścia do Szczecina do 12,5 metra.
Pogłębienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 metra to strategiczna inwestycja – podkreślił minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.
– To jest pięć minut bezwzględnie dla polskich portów i rozwoju gospodarki morskiej. Musimy wykorzystać właśnie ten moment – mówił Marek Gróbarczyk.
To ważny moment dla całego regionu – akcentował wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc.
– To arteria życia dla Pomorza Zachodniego – zaznaczył Tomasz Hinc.
Pogłębienie toru wodnego to ogromna szansa rozwojowa dla szczecińskiego portu. Będą mogły bowiem wpływać do niego większe statki.
– Liczymy, że dzięki tej inwestycji podwoimy możliwości przeładunkowe Szczecina, a więc uczynimy z tego miejsca znaczący, jeśli chodzi o Bałtyk, port. Nie tylko w Świnoujściu, ale również w Szczecinie, który do tej pory był ograniczany właśnie z powodu możliwości dostępowych – wskazał Marek Gróbarczyk.
Dziś podpisano umowę na modernizację Bazy Oznakowania Nawigacyjnego Urzędu Morskiego. To ostatni dokument związany z pogłębieniem toru żeglugowego. Fizyczne prace – jak poinformował dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie Wojciech Zdanowicz – ruszą we wrześniu.
– Okres realizacji umowy to 30 miesięcy – zaznaczył Wojciech Zdanowicz.
To jednak nie koniec inwestycji w tym miejscu.
– W najbliższym czasie przedstawimy kompleksową koncepcję rozwoju przyszłościowego zespołu portów Szczecin – Świnoujście – poinformował Marek Gróbarczyk.
Dzięki temu w przyszłości szczeciński port może być dominującym na Morzu Bałtyckim.
TV Trwam News/RIRM