Słabe wyniki gimnazjalistów w teście PISA

Polscy gimnazjaliści mają słabe wyniki w teście PISA, który bada umiejętności rozwiązywania problemów przez uczniów.

Dane o umiejętnościach uczniów, którzy ukończyli 15. rok życia mają służyć poprawie jakości nauczania i organizacji systemów edukacyjnych.

Według ekspertów wyniki polskich gimnazjalistów wskazują w wielu przypadkach na brak samodzielności ucznia. Zwracają też uwagę, że szkoły nie rozwijają umiejętności samodzielnego i analitycznego myślenia.

Działania szkół powinny być nastawione na doszkalanie nauczycieli  w dostępie do nowych technologii i łączenie ich z tradycyjnym nauczaniem. Na trudną sytuację polskiego sytemu edukacji wskazuje poseł Marzena Wróbel z sejmowej komisji edukacji.

Czekamy aż rząd zrealizuje swoje obietnice. Przypomnę, że te obietnice, które dotyczyły laptopów dla wszystkich uczniów, podręczników nie zostały spełnione, ale wyczekujemy na ich spełnienie. Istnieje również inna kwestia o której wielokrotnie mówili doświadczeni pedagodzy. Uczniowie są uczeni rozwiązywać testy, natomiast nie są uczeni samodzielnego myślenia w tym sensie, że nie pokazują drogi jaką dochodzą do określonych wyników –  tłumaczy poseł Marzena Wróbel.

Cyfryzacja szkół nie powinna stanowić podstaw nauczania, ale być jego uzupełnieniem  i pomagać w szerszym dostępie do wiedzy o świecie – oceniają specjaliści.

RIRM

drukuj

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl